IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как непокритите къси продажби промениха IPO пазара?

Банките вече не се страхуват да поставят високи цени при първичните публични предлагания

08:13 | 31.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Преговорите около цената на IPO-то често се разгорещяват, тъй като има вътрешно присъщо напрежение – емитентите искат да продават скъпо, а инвеститорите да купуват евтино. В това противоборство банките теглят повече към инвеститорите, тъй като ако се поддадат на натиска от емитентите и определят твърде висока цена, може да загубят много.

Сега обаче банките имат одобрен от SEC инструмент за управление на риска си. Това означава, че банките имат по-малко основания да се противят, когато емитентите ги притискат за по-високи цени.

Проблемите с последните IPО-та са разочарование за SEC, чийто председател Джей Клейтън изрично си постави за цел през мандата да придума повече компании да станат публични.

Броят на публично търгуваните компании в САЩ спадна почти наполовина след пика си през 1996 г., като причините са безброй – по-добрият достъп до капитал на непубличните компании, високите регулаторни разходи на публичните компании и по-високият риск да бъдат съдени.

Кога са невъзможни непокритите къси продажби и какъв бе проблемът пред инвеститорите в IPO-то на Uber - вижте в продължението на анализа в сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:54 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още