Германската автомобилна индутрия сега се опитва да наваксва с технологията на електрическите батерии, чието ноухау понастоящем е в САЩ и Китай. Германия също така наваксва и при автономните автомобили. На много нива страната не успя да извърши прехода към 21 век.
От десетте най-стойностни германски марки, софтуерната компания SAP е едновременно най-високо ценената и най-младата (основана през 1972 г.) – т.е. последният голям индустриален успех е почти на половин век.
С намаляването на промишления износ ще спадне и германският излишък по текущата сметка, като страната вероятно ще може да го компенсира чрез понижение на заплатите или увеличение на фискалния излишък.
Германия вече е на път да преизпълни фискалните цели на еврозоната за намаляване на публичния дълг до 60% от БВП. Ако следва до безкрай сегашната си политика, голямата коалиция в немския парламент ще се отърве от целия държавен дълг.
На този фон френският дълг се колебае на ниво от около 100% от БВП, без перспектива това да се промени, а италианският расте нагоре от още по-високи нива.
Най-благоприятният сценарий би бил Германия да не се обезкуражи от упадъка на своя модел за растеж, а еврозоната да преустанови зависимостта си от външни излишъци и да развие много по-голяма обща икономическа идентичност.
Еврозоната от своя страна се нуждае от безопасен актив за всичко, което иска да постигне – от икономическа и финансова стабилизация до способността й да използва еврото като геополитически инструмент. Това обаче няма да се случи.
Страните членки на еврозоната максимизират своите конкурентни предимства. Дисбалансите се разширяват, а финансовата система остава податлива на кризи. Когато най-накрая настъпи финансова криза сегашният президент на ЕЦБ Марио Драги вече няма да го има, за да направи „каквото е необходимо”.
Моят инстинкт сочи, че Германия няма да избяга от своя сегашен модел за растеж лесно или с достойнство. Макрон е определено прав в своя анализ. По интересно е обаче къде остава Франция.
преди 5 години Явно сега е времето на лъжите!Не производството и търговията са в основата на благоденствието, а лъжите. Няма да правим коли, а ще продаваме полици, несъществуващи застраховки и прочее. Няма самолетите да са гордостта на една икономика, а футболната и система. Новите милиардери са футболисти, кечисти, тенисисти...Въпросът е защо е така?Защото парите днес нямат стойност. Защото ако управляваш неразумно трябва да фалираш, ама не....Защото няма златно покритие на парите и могат да те лъжат колкото си искат...КАКВО ОЗНАЧАВА ГОЛЯМ, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ФАЛИРА.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не знам колко са фирмите (ако има друга изобщо де), които дават 30г. гаранция на купето. И не просто я дават - дори на 15г. няма следи от ръжда. Това само по отношение на качеството на изработка и материалите. Другото няма смисъл да обсъждаме... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ха ха ..."Долу ръцете от Четвъртия райх!"добро ... !иначе по темата , това е топ 100 на европейските разработчици на софтуер , дори бърз поглед дава представа за немската доминация :))) ... :https://***.truffle100.com/2015.html-------------------"Смартфон поколенията се сменят, но Мерцедес все още продава колата, която Карл Бенц патентова през 1886 г." ... моля писалият това изречение да покара за 2-3 седмици една Е-класа и искам после да се качи на колата там дето си кара ... с нетърпение ще чакам да му чуя мнението :))) . даже не говоря за S-класата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Долу ръцете от Четвъртия райх! Хубав - лош, ние сме част от него. Не ни е нужен като слънцето и въздуха на всяко живо същество, но ни е полезен и в момента необходим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Този индивид не знае къде е пъпа му, ти за познания относно германците намекваш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Че е проблем - проблем е. Ама не за германците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години И отново германските анализи не отчитат като проблем огромния търговски дисбаланс. Дори напротив - притесняват се от изчезването му. Много късогледо. Явно не разбират напомнянията отвън, че балансът е предимство и както големият дефицит, така и големият излишък са проблеми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Силата на германския модел е, че бързо се адаптира към всякакви промени. Справи се с шока от обединението на източната и западната част, издигна се като европейски лидер, успя да се възползва от разширението на ЕС и въвеждането на еврото. Колкото до Франция, уж тръгнаха наравно с германците, но постоянно губят позиции и в икономически и в политически план. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Очевидно много слабо познаваш германците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Идва ли краят на германския икономически модел? Да, защото като цяло образованието им следва общите евроггейски тенденции в образованието - дечицата да си играйкат и много да не се впрягат да учат.Отделно ги карат да топят родителите си, ако нешо не са им на кеф.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар