Мобилизация – връзката със средния гражданин
Последният аспект на грубата сила при създаването на среда, в която промяната е неизбежна, идва когато идейните предприемачи могат да приобщят ранната и късната основни групи към реформата. Това е моментът, в който общественият разговор наистина поема към повече или по-малко свобода в зависимост от обществените нагласи, а не толкова от решенията на политиците.
Приобщаването към реформата означава възприемащият лично да се идентифицира с идеята. Идейните предприемачи не трябва да допускат грешката да приемат, че само защото ранната и късната основни групи възприемащи са демонстрирали приемане на идеята, то те напълно споделят нейната философия, наясно са с фактите или подкрепят целия дневен ред на идейните предприемачи.
Втората индикация, че ранната или късната група възприемащи се идентифицират с реформата, е когато те предприемат някаква форма на обществена дейност, чрез която демонстрират подкрепата си за нея. Обществената дейност може да включва споделяне на съдържание в социалните медии, присъствие на образователен форум, участие в имейл кампания за повлияване на политик, изпращане на писма до редакции или подписване на петиция. Тези действия показават, че възприемащите не само приемат и се идентифицират с идеята, но и че са наистина готови да положат лични усилия и да използват репутация, за да придвижат идеята.
Скорошните усилия на Асоциацията на данъкоплатците Липа в Хърватия демонстрира това. След като хърватското правителство прие закон, който щеше да вдигне имотните данъци, Липа започна кампания за отменянето му, която включваше привличането на влиятелни икономисти и задълбочен икономически анализ на въздействието на закона в страната. Беше подета и осведомителна кампания. Всички тези усилия бяха решаващи за набирането на първоначална инерция, но Липа стигна по-далеч. Те окуражиха обикновените хървати да участват в подписката на асоциацията, като по този начин направиха промяната неизбежна. Въоръжена с над 145 хил. подписа и писма, Липа успя да отмени закона. Още по-вълнуващо е, че ангажираността на обществото на такова ниво на практика създаде среда, в която всеки нов или увеличен данък предизвиква опозиция.
Без гаранции, но с по-добри шансове
В областта на идейните предприемачи няма гаранции. Обществото е динамична и често непредсказуема среда. Въпреки това, чрез използването на петте лоста на иновационното възприемане – маркетинга, измерването, комуникацията, модификацията и мобилизацията, носителите на реформата могат да позиционират най-добре своите идеи, за да се превърнат те в алтернатива, когато грубата сила на събитията отвори прозорец за промяна. Също и да се позиционират така, че да бъдат тези, които създават средата за позитивна промяна. Като разчитат на тази рамка, те осигуряват най-добрия шанс техните идеи да бъдат дискутирани и в крайна сметка превърнати в закон.
преди 5 години Любопитна ми е практиката. Така описан, моделът ми се струва недостатъчно пълен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар