Но вероятно най-показателният метод за измерване е наблюдението на директните плащания за компенсиране на вредите за околната среда - в края на краищата тук хората не само са запитани каква сума хипотетично биха платили, но всъщност им се иска решение, което им струва реални пари. Заедно с германски оператор на автобусен транспорт ZEW обобщава решението на клиентите да компенсират своите лични емисии на въглероден диоксид, възникнали от пътуването с автобус, чрез надбавка.
За целта са събрани и оценени анонимни данни от повече от 10 хил. онлайн резервации. Резултатът е категоричен: една трета от клиентите са готови да компенсират напълно вредите, причинени от пътуването, и да направят пътуването си въглеродно неутрално, дори и ако трябва да платят висока цена. Добавката е можело да бъде закупена с билета за пътуване и средно струва 23 цента, на базата на средната стойност от 268 пътникокилометра. Въглеродните компенсации се извършват с подкрепата на специален оператор, който с компенсаторните плащания поддържа сертифициран проект по опазването на околната среда, за да се гарантира спестяването на съответните емисии въглероден диоксид.
Много от клиентите се застъпват и за по-силен ангажимент на автобусната компания по отношение на опазването на околната среда. Въз основа на действителното поведение при вземането на решения, проучването показва, че около 27% от участниците са се възползвали от възможността за компенсиране на отделените по време на техните дълги пътувания емисии въглероден диоксит.
Освен това е установено, че компенсаторната мярка се радва на по-голямо търсене, когато и автобусната компания участва финансово в кампанията. Както отстъпките от цените, така и увеличаване на размера на обезщетението, съответно извършвано от автобусната компания, стимулира краткосрочно дела на доброволно обезщетяващите. При последвалите решения на резервации обаче ефектите от тези допълнителни мерки могат да се открият само в случай, че автобусната компания удвои количеството компенсации за своя сметка.
Следователно стойността на околната среда не е продукт на въображението, а измерима величина. Разходите, които се харчат за опазване на околната среда и климата, съответстват на конкретна, оценяема стойност.
„Околната среда ни прави естествено щастливи“, а ние можем да определим до каква степен я оценяваме. И дори ако тезата, че по-високата защита на околната среда е свързана с икономически разходи, е вярна, то се оказва, че много хора очевидно са готови да поемат тези разходи.
преди 7 години между готовност за плащане и плащане разликата като от тук до морето. у нас, който и да питаш, дали трябва да има зелени пространства м/у блоковете, на много места ги и има, всеки ще ти отговори - да, трябва да има и ние "ще" ги пазим, и пари "ще" отделяме. но ... всеки с готовност спира на зелено пространство и никак , ама никак не е съгласен да върви 300-400 метра примерно до паркинг :))) . да не казвам, че има и квартали дето като погледнеш на какво са заприличали от пластмасови бутилки и всякакви опаковки , така наречените "зелени" пространства... трябва да има зелени пространства :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Прекрасен анализ! Дали някой може да направи подобна анкета и за България Би било интересно да се измерим... отговор Сигнализирай за неуместен коментар