Изкуственият под пред асансьора изглежда блед и износен. Офисът в лондонския квартал Белгравия е отворено таванско помещение, паркетът е от магазина за стоки „Направи си сам“, а дългите плотове на бюрата от акрил изглеждат като купени от Ikea. И когато малко по-късно идва шефът - по сандали без чорапи и лично поднася кафето, JAB изглежда почти нормално на фона на повечето млади интернет стартъпи.
Но няколко неща са странни. Изпълнителният директор Петер Харф е на 68 години – твърде възрастен за интернет предприемач. Вместо хектиката на стартиращите фирми, благодарение на неизбелените си зъби и само леко загорялата си кожа без тен той излъчва спокойствието и мъдростта на благородник. Харф не подправя своя роден немски език с англицизми, изречени с американски акцент, с какъвто предприемачите обичат да подчертават своята суетност. И седи през цялото време на разговора с мобилния си телефон в ръка, пише в свой анализ германското списание WirtschaftsWoche.
Защото макар JAB да заема само десетия етаж от офисната сграда с лъскави стъкла като от блокчета Lego в близост до Бъкингамския дворец, тя е една много печеливша корпоративна група със стойност от около 30 млрд. евро. Тя е специализирана в най-фините и готини неща в живота – парфюма Joop, обувките Jimmy Choo, кафето Jacobs - и в един специален метод на управление, който прави всички шефове на различните поделения съсобственици. „Петер и JAB са сред най-подценяваните предприемачи и компании в света", казва Али Дибадж, анализатор в базираната в Ню Йорк брокерска фирма Sanford C. Bernstein.
Но JAB Holding Company, както е цялото име на компанията, е нещо повече от това - семеен бизнес, собственост на усамотената династия Райман и нов тип инвестиционно дружество за супербогатите. „За нашия подход все още не е измислен термин“, казва Харф и след кратка пауза дава определение за дейността: „Ние не сме обсебено от детайлите висше ръководство, не сме дистанциран Надзорен съвет и със сигурност не сме целящ се в бързата печалба фонд", казва предприемачът. „Ние сме активни инвеститори, които искат да направят група от свързани бизнеси по-ефективна – с разбиране и с близък контакт с ръководството, което не гледа на себе си като на служител, а като на съсобственик", обяснява той.
Въпреки че JAB като компания е известна само на малцина, около 100 нейни търговски марки са част от нашето ежедневие. На сутринта мнозина се будят с Natreen или подсладеното еспресо на Jacobs, или със Senseo Crema. Парфюми и козметика като David Beckham или Manhattan осигуряват лъчезарни лица и приятни аромати. Помощ за добрия външен вид идва от обувките Jimmy Choo, заплатени с пари от портфейлите Bally. И винаги цари здравословна чистота благодарение на гиганта в производството на потребителски стоки Reckitt Benckiser с марки като Sagrotan, лекарството за смъкване на температура и премахване на болките Nurofen или грижа за краката с бранда Scholl.
преди 9 години Ние сме активни инвеститори, които искат да направят група от свързани бизнеси по-ефективна с разбиране и с близък контакт с ръководството, което НЕ гледа на себе си като на служител, а като на СЪСОБСТВЕНИК", обяснява той."Така се прави бизнес ! У нас всяко *** се държи като че ли е сложен от господ да раздава благословия под формата на работа.:))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар