Сред гигантите на американския корпоративния свят се очертава промяна на парадигмата. Предвид жестоката конкуренция в световен мащаб и по-бавния растеж самият размер на дадена компания започва да се превръща в отрицателен фактор в очите на инвеститорите. Корпоративните гиганти вече реагират. С енергичност и за рекордно кратко време те сами разделят бизнеса си на отделни части, пише в свой анализ The Wall Street Journal.
Тезата "голям означава по-добър" - по-добър за шефове, които разширяват своите компании, и по-добър за инвеститорите, които търсят защита от внезапни пазарни промени, е налице в Америка от дълго време. Но този постулат вече не е толкова валиден. Строителите на големи корпоративни империи вече са изложени на съвсем нов натиск. Инвеститорите настояват компаниите да се разделят с по-бавно развиващи се дивизии и да се съсредоточат върху бизнеса, който обещава по-висока печалба и по-бърз ръст.
Технологичната компания Hewlett-Packard, която някога бе сред ветераните в производството на компютри, сега обръща гръб на персоналните компютри. PepsiCo е принудена да раздели поделенията си за газирани напитки и бързите закуски. Дори американският конгломерат General Electric е изправен според анализатори от Wall Street пред предизвикателството, че не е полезно една компания да продава оборудване за компютърна томография и медицинска диагностика заедно с електроцентрали, авиационни двигатели и локомотиви.
И преди конгломератите са били разглобявани на съставните им части и разделяни. Но новият тренд сега е изключително мощен. Инициативата се предвожда от активистки хедж фондове, които са натрупали 111 млрд. долара за инвестиции, смятат анализаторите на HFR. Тази огромна каса позволява на предприемчивите инвеститори да се насочват към все по-големи цели.
От началото на годината компании от целия свят вече са продали или разделили дъщерни дружества или предприятия на стойност 1,6 трлн. щатски долара и по този начин леко изостават от рекорда, който бе поставен през 2007 г., показват данни на Dealogic. От време на време в обратната посока поемат големи корпорации, като AT&T, която придоби за 49 млрд. долара сателитния телевизионен оператор DirecTV. Но като цяло натискът промени тона на дискусиите в заседателните зали на концерните. При срещите си сега те все по-често разсъждават задълбочено над съставните части на портфейлите си.
преди 10 години Това означава "трейдъри затягайте коланите за друсане" - вероятно ~10% ако $1.6Т се е случило (напоследък доста често виждам грешни данни побликувани от сайтове препратки от яхуу бизнес). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години именно! Цялата драма идва от лош мениджмънт, не поради някви мании.А в такива големи корпорации се случва често. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всичко губещо или недостатъчно печелившо да се закрива, продава за 1$ или преструктурира. И то колкото се може по-скоро.Може би някои хора и компании прекалено дълго са решавали и действали водени от нереалистични представи и желания. Или пък и те много здраво са затънали в социалните привилегии и разходите с тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ами ако наистина е слаб единият бизнес- да си налягат парцалите ли? И да не правят нищо. По-добре късно, отколкото никога. Рязане до месо, за да не стане по-зле за цялата компания. Не случай но има такава тенденция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Tази тенденция издава слабост. А какво ще правят с не дотам печелившите бизнеси? Ще ги продават? на каква стойност? отговор Сигнализирай за неуместен коментар