IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще стане ли Мексико новият Китай?

Европейски компании все по-често откриват представителства в страната, където условията често са по-добри от тези в народната република

12:32 | 20.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Германският автомобилен концерн BMW Group започва строителството на нов завод в Мексико в близост до град Сан Луис Потоси. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Германският автомобилен концерн BMW Group започва строителството на нов завод в Мексико в близост до град Сан Луис Потоси. Снимка: Ройтерс

Но Мексико има какво още да подобри. Банковият сектор е декапитализиран, инфраструктурата - частично неподходяща, липсват допълнителни програми за обучение и преквалификация. Мексиканското правителство иска да работи над тези проблеми с програми като "Pacto POR México" и в следващите пет години ще вложи до 400 милиарда долара в развитието на енергетиката, транспорта и комуникационните мрежи.

И още едно предимство на страната:. Местното население е младо, повече от половината – на възраст под 30 години. „Мексиканците са горди и силно мотивирани хора, но все пак  квалификацията за новите високи технически изисквания често не е достатъчна за изпълнение на необходимите задачи", казва Карстен Шуберт, изпълнителен директор на автодоставчика Willy Voit от Санкт Ингберт. Компанията е представена в Мексико от 1998 г. насам.

Заедно с посолствата и други организации в двете страни, сега властите се опитват да въведат в Мексико дуалната образователна система. За това си има доста добра причина: страната се нуждае не само машини и оборудване от чужбина - но също така и от местните жители, които могат да работят с тези машини.

В края на краищата обаче и това говори за Мексико – по-специално за малките и средните предприятия страната е по-малко екзотична. Културата и манталитетът са подобни на тези в Европа - най-малкото по-близки, отколкото тези в Китай. Това се осъзнава и от  фирмите от Саарланд. В района има доста автомобилни поддоставчици, като Bosch, ZF Friedrichshafen и Schaeffler. Ето защо износът на стоки от малката провинция се е удвоил за последната година до 147 млн. евро. Сега 25 фирми с производство в Заарланд имат представителство и в Мексико.

Въпреки това Китай не трябва да се страхува. „Инвестициите в Китай са от стратегическо значение предвид размера на пазара", казва Колева. Същевременно обаче икономическите отношения между Германия и Мексико са се засилили значително през последните години

По подобен начин мисли и Стиглиц. „Нито един от двата пазара няма да стане по-малко важен, но ние трябва да започнем да съпоставяме Китай и Мексико“. И макар че по-голямата динамиката в момента е в Латинска Америка, „темповете на растеж са все още по-скоро в развиващите се пазари", казва Стиглиц.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още