Под светлината на прожекторите в един театър в Сан Франциско маркетинг директорът на Apple Фил Шилер е на път да покаже едно от най-очакваните представяния на продукти за годината. Става дума за първия нов модел на iPhone след смъртта на Стив Джобс. Шилер се успокоява от това, което вижда в останалата в тъмното публика.
„Наистина е прекрасно да стоя тук и да виждам всички светещи лога на Apple”, заявява той на журналистите, анализаторите и феновете, готови да изпратят думите му до всички точки на света от своите компютри.
Светлините стават притъмнени, а Шилер отстъпва назад, за да се скрие за кулисите. От дъното на сцената започва да се издига пиедестал, на който е поставен светещият iPhone 5.
“Това е абсолютно бижу“, казва той. След това Шилер представя функции на телефона, включително и 8-мегапикселовата му камера. Снимка на тих залив светва на големия екран.
„Океанът изглежда по-син на iPhone 5”, заявява Шилер, а секунди след това снимка на две момчета, лежащи на зелена трева и усмихващи се на обектива, се появява пред публиката. „Децата изглеждат щастливи. И наистина са. Светът е по-красиво място, когато правите снимки с iPhone 5”, добавя маркетинг директорът на Apple.
Отвъд сцената се случва нещо много по-необикновено, разгръщане на силата и мощта на една от най-големите компании в света. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук планира това, което много анализатори наричат най-агресивното пускане на нов продукт, правено някога от фирмата. А предвид мащаба, скоростта и сложността, вероятно тази кампания надминава събитията на която и да било друга компания по света.
Въпреки че в момента, в който Шилер се качи на сцената на 12 септември 2012 г., имаше съвсем малко произведени бройки от iPhone 5, продуктът се появи в магазините в САЩ, а девет дни по-късно и в осем други страни. До края на годината влезе и в магазините на 240 мобилни оператори в 100 държави по света. Apple продължава да продава по 3,7 млн. iPhone устройства седмично през първите три седмици от излизането на всеки нов модел, съобщава Business Week.
Apple разбира се, е дизайнер, а не създател на телефоните – пише го на гърба на всяка кутия от iPhone. Техническата част е поверена на компании като Foxconn, която взима част от доставчици, които сами по себе си са гигантски компании. Един от най-големите от тях е Flextronics International, която е със седалище в Сингапур и разполага с фабрики, простиращи се на площ от 28 млн. кв. км на четири континента.
Това е мястото, където са създадени камерите, за които говори Шилер. Това означава, че Flextronics има своя собствена мрежа за доставки, а тя изисква цяла армия от хора, занимаващите се с дейността от фабриката до износа.
Снабдяването със служители започва от Малайзия, където има 28 фабрики, управлявани от 24 фирми, които са имали договори за работа с Apple през миналата година. Това, което е характерно за тези компании, е, че дейността им е свързана с неформална, до голяма степен нерегулирана транснационална мрежа за подбор на персонала. Служителите най-често са от бедните градове в Индонезия, Камбоджа, Мианмар, Виетнам и дори от Хималаите в Непал. Позициите, които се опитват да запълнят са толкова желани, че още преди да бъдат обявени са заети.
За внедряването на служители, които да работят във Flextronics по създаването на части за iPhone 5, са били необходими четири брокера в Катманду, столицата на Непал. В края на август и началото на септември по спешност те са търсили 1500 мъже, които да изработят само камерите. Напрежението и натискът за наемането на толкова много хора за такъв кратък период от време са безпрецедентни.
„Трудовият посредник ми каза: „Имаме нужда от тези работници, трябва да ни ги изпратите до края на деня“, посочва Раджа Шриста, управляващ директор на малката компания, занимаваща се с човешки ресурси, Sharp Human Resources.
преди 10 години Тяхната работа има реално значение, защото предоставянето на революционни продукти води до истинска промяна в живота на хората, обясни той.Хахахахах определено е прав, живота им се е променил коренно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години На мрежата на Телеком Австрия са с контрол на съзнането-много политици и бизнесмени. Помните ли как Телеком Австрия дадоха 1 млн, на Станишев и как Австрииски канцлер подаде оставка за подкупи в Австрия от телекома. Истината е че това е организирана престъпност с милярдери за политическо влияние! отговор Сигнализирай за неуместен коментар