Нова звезда изгрява на световната автомобилна сцена – оценяваната на близо 10 млрд. долара мексиканска автоиндустрия изпраща сигнал към конкурентите си от САЩ до Китай, пише Ройтерс.
Докато японските и германските автопроизводители продължават да държат здраво първите места в класацията по популярност, все по-голяма популярност набира изместването на производствените мощности на юг от Калифорния. По думите на експерти бройката на фабриките в Мексико може да надхвърли тази в САЩ до края на десетилетието.
"Мексико бързо се превръща в Китай на Запада", каза Джоузеф Лангли, старши анализатор в базираната в Мичиган изследователска компания IHS Automotive. По думите на експерта ниските заплати в страната са стабилна основа за развиване на успешен бизнес.
Мексиканският автомобилен експорт извън Северна Америка продължава да расте с все по-бързи темпове, сочат данните на клона на Федералния резерв на Чикаго. Според данните на Automotive News през 2012 г. в страната са били произведени общо 3 млн. леки и товарни автомобили в сравнение с 10,4 млн. в САЩ и 2,5 млн. в Канада.
До 2020 г. Мексико ще има капацитет да осигури 25% от цялото търсене на превозни средства в Северна Америка в сравнение с 18% през 2012 г., сочат още прогнозите на IHS.
Пренасочването на инвестициите е от значение за работните места и синдикатите на север от границата, особено в Канада, която ще отчете 20 на сто спад в производството. Същевременно в Мексико процентът ще нарасне с 62 на сто. Производството на автомобили в САЩ пък ще се увеличи с 12 на сто, сочат още данните на IHS.
"Всичко е въпрос на по-ниски производствени разходи и по-ниски разходи за експорт", заяви Майкъл Трейси, ръководител на Agile Group. "Това, което Канада използваше като преимущество, сега е насочено към Мексико", допълни още той.
Очаква се икономиката на Мексико да нарасне с по-бърз темп от тази в Бразилия през следващата година. Прогнозите подчертават значимия успех на износния модел на Мексико срещу регионалната икономическа свръхсила от Южна Америка.
Обещаните инвестиции в централноамериканската страна автоматично биха могли да помогнат Мексико да се превърне в новия регионален лидер. В тази връзка анализатори предупреждават, че бразилският капацитет ще забави своето развитие в рамките на следващите пет години.