IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как трябва да се отнасят компаниите със служителите си по време на криза

Лесли Самози от Шефийлдския университет хвърля светлина върху предизвикателствата и представя собствени изследвания по въпроса

16:50 | 11.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Как трябва да се отнасят компаниите със служителите си по време на криза

- Ако това е толкова лесно, защо  компаниите все още не са започнали да го прилагат?

Когато става въпрос за  фирми в нашия географски регион, сме склонни да бъдем  по-добри  в това, което се нарича "твърд метод на  управление“  и по-малко добри в " мекия метод ". Много от това, което знаем и разбираме за мекия метод  на  управление идва от Северна Америка и Великобритания и по-бавно стига до нас.

След като работихме с близо 300 висши мениджъри от целия регион в нашата EMBA програма в Международния факултет на Университета в Sheffield в Солун, открихме съвсем  ясно, че те я прилагат много добре! В действителност две от компаниите, с които работихме, са започнали специални програми за обучение по справяне с този проблем. Те свързват продуктивността в работата с начина, по който ръководителите помагат на своите подчинени.

- Дайте ни пример  за нещата,  които мениджърите трябва да правят, за да подкрепят своите таланти по време на кризата.

Един от най-лесните,  и в същото време  най-сложни начини, да направят това е да държат подчинените си наясно със състоянието на компанията и накъде отива тя по време на криза. Ако компаниите крият неща, които в определен етап изненадват неприятно служителите им, ще се стигне до допълнителен стрес и главоболия. Трябва  да се внимава с разходите и да се действа, когато има загуби; да се покаже, че няма "богопомазани" във фирмата.

Също така не бива да се демонстрира лукс пред служителите. Представете си как ще се почувстват те, когато шефът им си позволява да пътува в бизнес класа, докато социалните им придобивки в същото време намаляват. Изслушването на хората, на техните проблеми, играе ключова роля. Има около 15 изпитани начини за подкрепа на служителите.

- Има ли разлики в това как те се прилагат към различни по  възраст служители?

Има сходство по отношение на това как те се прилагат по  възрасти. Но съществуват и някои разлики  по отношение на Поколение  X (родени през 1965-1980) и Поколение  Y (родени през 1981 г. до момента). Няма съмнение, че тези групи включват по-голяма част от нашата работна ръка днес и е важно  да се задържат. 

Интересното е, че и двете групи носят предприемачески дух с тях, но същевременно  Поколение  Y носи  високите очаквания за бонус,  желанието непрекъснато да учи и да расте в работата си, Поколението X е по-индивидуалистично ориентирано. Най-важните характеристики, които те търсят от организациите, са свързани с гъвкавост и възможност за иновации и поемане на риск.

Това е истински положително  за предприемачески компании, търсещи кадри. Освен това, моите изследвания показват, че грижовното, чувствително, екологично работно място, което е фокусирано  върху  човека, може да бъде най-ефективният начин да се привлекат и задържат добрите кадри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:15 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още