- Ако това е толкова лесно, защо компаниите все още не са започнали да го прилагат?
Когато става въпрос за фирми в нашия географски регион, сме склонни да бъдем по-добри в това, което се нарича "твърд метод на управление“ и по-малко добри в " мекия метод ". Много от това, което знаем и разбираме за мекия метод на управление идва от Северна Америка и Великобритания и по-бавно стига до нас.
След като работихме с близо 300 висши мениджъри от целия регион в нашата EMBA програма в Международния факултет на Университета в Sheffield в Солун, открихме съвсем ясно, че те я прилагат много добре! В действителност две от компаниите, с които работихме, са започнали специални програми за обучение по справяне с този проблем. Те свързват продуктивността в работата с начина, по който ръководителите помагат на своите подчинени.
- Дайте ни пример за нещата, които мениджърите трябва да правят, за да подкрепят своите таланти по време на кризата.
Един от най-лесните, и в същото време най-сложни начини, да направят това е да държат подчинените си наясно със състоянието на компанията и накъде отива тя по време на криза. Ако компаниите крият неща, които в определен етап изненадват неприятно служителите им, ще се стигне до допълнителен стрес и главоболия. Трябва да се внимава с разходите и да се действа, когато има загуби; да се покаже, че няма "богопомазани" във фирмата.
Също така не бива да се демонстрира лукс пред служителите. Представете си как ще се почувстват те, когато шефът им си позволява да пътува в бизнес класа, докато социалните им придобивки в същото време намаляват. Изслушването на хората, на техните проблеми, играе ключова роля. Има около 15 изпитани начини за подкрепа на служителите.
- Има ли разлики в това как те се прилагат към различни по възраст служители?
Има сходство по отношение на това как те се прилагат по възрасти. Но съществуват и някои разлики по отношение на Поколение X (родени през 1965-1980) и Поколение Y (родени през 1981 г. до момента). Няма съмнение, че тези групи включват по-голяма част от нашата работна ръка днес и е важно да се задържат.
Интересното е, че и двете групи носят предприемачески дух с тях, но същевременно Поколение Y носи високите очаквания за бонус, желанието непрекъснато да учи и да расте в работата си, Поколението X е по-индивидуалистично ориентирано. Най-важните характеристики, които те търсят от организациите, са свързани с гъвкавост и възможност за иновации и поемане на риск.
Това е истински положително за предприемачески компании, търсещи кадри. Освен това, моите изследвания показват, че грижовното, чувствително, екологично работно място, което е фокусирано върху човека, може да бъде най-ефективният начин да се привлекат и задържат добрите кадри.