Ако с настъпването на кризата беше актуална темата за твърде големите компании, които не могат да бъдат оставени да фалират, днес посоката на дискусията вероятно трябва да се измести към управлението, пише проф. Мурад Чаудри от Brunel University за CNBC.
Всяка компания се създава с надеждата да се развива и разраства и да носи материални и нематериални облаги и на собствениците й, и на обществото, посочва Чаудри. Стремежът е тя да се разраства, като всички нови служители споделят обща визия за качеството на бранда и обслужването на клиентите.
„Нека си представим обаче, че една такава компания се е разраствала в продължение на много години и се е превърнала в глобален гигант. Тя все така ще осъществява избраната дейност, но ще е много по-трудно един конкретен човек да е наясно дали всички служители споделят обща визия за качеството и обслужването. Ето така се раждат твърде големите за управление компании“, пише още той.
Чаудри подчертава, че бордът на директорите и мениджърите са толкова откъснати от реалността и взаимодействието с клиентите, че в един момент губят и посоката, и фокусът на компанията, а това може да се промени само с вертикални реформи.
На финансовите пазари в ерата преди глобализацията и електронизацията доминираха по-малки компании и партньорства, като в повечето случаи агентите бяха и собственици и в общи линии знаеха какво се случва в структурите, без значение дали в централния им офис, или на друго място. Сега обаче е много по-трудно да откриват „гнилите ябълки“ в корпоративните структури, посочва Чаудри.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
преди 12 години Ами, изходът е много *** и се нарича "Фалит на твърде големите да фалират, запълване на пазарната ниша от по-малки и недопускане на малките да се сливат за да сагата". Само, че как да се направи това не се наемам да кажа :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години В ЗДП има различни категории водачи: А, В, М...За свръхгиганти категория не е създадена. Мислите ли, че някойси сър Ричард Брансън е малодушен, като държи Virgin да е група от много, умерени по габарити, вместо една, свръхгигантска компания? Дори ръстът на животните се определя от оптимума за средата и, колкото по-гладна среда /разбирай, или храната по-малко, или броят индивиди по-голям, или и двете/ масовият индивид, за да е успешен, не е великан.Може би, трябва да се уважават природните закони, ако искаме Видът да пребъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Както писах в "2013 - година на черната водна змия" - Плячкосване на компании - Вместо сливания и придобивания - очаквани от много анализатори, следващата година, макар не така шумно рекламирани, ще започнат разделяния, ликвидации, разпарчатосването им на отделни парчета, от едри спекуланти и пулове от такива... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Всички компании с над 1000 служители се управляват лошо и трябва да бъдат разпарчетосани. отговор Сигнализирай за неуместен коментар