IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Щатски компании обвиняват Европа за очакваните разочароващи резултати

Около 14% от продажбите на всички S&P 500 компании се генерират в Европа

18:00 | 03.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Все по-голям брой американски компании предупреждават, че печалбите им през второто тримесечие ще се окажат по-ниски от очакваните, обвинявайки затова кризата в Европа, пише Ройтерс.

С настъпването на сезона на отчетите дълговата криза слабото потребление в еврозоната, поевтиняването на еврото и ефектът от всичко това върху глобалния икономически климат ще останат в фокуса на пазарите поне още няколко седмици.

Изследване на Thomson Reuters, проведено сред 85 компании от Standard & Poor's 500, които предупреждават инвеститорите, че резултатите им през второто тримесечие ще се окажат по-слаби от очакваните, разкрива, че най-малко 20 от тях посочват Европа като основна причина за проблемите си. Други 15 цитират волатилността на валутните курсове, докато 12 изтъкват в по-общи линии несигурната глобална макроикономическа обстановка

Повечето от останалите компании не посочват конкретна причина за песимистичните си очаквания или пък са засегнати от уникални или изолирани проблеми.

Дори няколкото големи компании, произвеждащи стоки за широка употреба, които изтъкват, че забавящата се китайска икономика влияе негативно на продажбите им, виждат в проблемите си сянката на европейската дългова криза. Много китайски предприятия са засегнати от пониженото търсене в Европа.

Така че дори в светлината на по-оптимистичните новини от последната седмица, след като европейските лидери се съгласиха на серия мерки за борба с кризата, Европа, където много икономики все още са в състояние на стагнация или рецесия, ще остане източник на несигурност.

„Европа определено има негативно влияние върху търсенето“, казва Кати Карил, вицепрезидент на Wilmington Trust Investment Advisors в Бъфало, Ню Йорк.

Около 14% от продажбите на всички  S&P 500 компании се генерират в Европа, разкриват данни на S&P.

Кумулативният ефект е чувствителен. Броят на компаниите, които са обявили, че през второто тримесечие резултатите им ще са по-лоши от очакваните, надхвърлят тези, които смятат, че ситуацията се е подобрила, с 3,62 към 1 – най-песимистичната прогноза за последните 11 години.

Сред компаниите, които обвиняват Европа за проблемите си, са Hewlett-Packard, Procter & Gamble и Starbucks.

Миналия четвъртък Ford Motor обяви, че през второто тримесечие загубите на компанията извън Северна Америка може да се утроят спрямо отчетените през първото тримесечие загуби за 190 млн. долара.

Средно нарастването на печалбите на компаниите от S&P 500 през второто тримесечие на годишна база се очаква да достигне 5,8%.

Ако обаче изключим прогнозирания впечатляващ ръст на Apple и резултата на Bank of America, която преживя твърде тежък период през 2011 г., средните печалби на компаниите от S&P 500 на годишна база ще се понижат с 0,4%.

Приходите за същия период се очаква да нараснат с едва 1,7%.

Слабостта на еврото спрямо долара се отразява на печалбите на американските компании с операции в Европа.

Поскъпването на щатския долар прави американските износители по-неконкурентоспособни на международните пазари. През второто тримесечие на годината еврото е изгубило спрямо долара 5,2%.

„Имаме скъп долар и това не е хубаво за щатските компании с чуждестранни операции“, казва Джеф Шварт, портфолио мениджър на Principal Global Investors.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:59 | 03.07.12 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още