САЩ: нисък валутен курс и изгодни заплати
Но концерните се чувстват по-добре в САЩ. Коз на земята на безкрайните възможности е ниският валутен курс и голямото наличие на сравнително евтина работна ръка. Не много отдавна САЩ се смятаха за производствено място с високи разходи.
Дори Toyota - номер едно сред автомобилните производители на Япония - иска да увеличи производствата си в Съединените щати, за да изнася от доларовата зона. През 2011 г. този износ възлиза на 100 000 коли. За директора на Toyota в Северна Америка „това е само началото."
Всичко това са добри новини за щатската икономика, особено в година на избори. Германските концерни също гледат в тази посока. Базираният във Волфсбург Volkswagen AG току-що откри завод в Тенеси и обмисля да създаде втори - за Audi.
Мюнхенската BMW пък от своя страна увеличи производствения капацитет на завода си в Южна Каролина.
Щутгартският Daimler AG обмисля освен новия си завод в Алабама да построи втора фабрика в САЩ.
Сегашният тренд е в тясна зависимост от валутния курс. Президентът на Nissan Карлос Госн заяви по време на автомобилното изложение в Детройт, че силната йена прогонва концерните към Северна Америка.
„Не можем да се конкурираме“, заяви той, позовавайки се на износа на местното производство на превозни средства. В рамките на две до три години Nissan планира да произвежда почти 90 на сто от автомобилите си в Северна Америка. В момента този дял е 70 на сто.
преди 12 години Бягат от силната Йена..........в Щатите при силния долар........ама че заглавие ;)---------да дойдат в БГ при още по-силния лев отговор Сигнализирай за неуместен коментар