Инструментите са създадени по такъв начин, че продажбите генерират повече печалби за финансовите инженери, отколкото за крайните потребители. Възходът на социалните мрежи обаче променя ситуацията и финансовите иновации все повече гледат към потребителите.
Милиони клиенти на банки вече използват мобилните си телефони и могат да дадат моментална обратна връзка кои са продуктите, които харесват или не харесват. В бъдеще системите за управление на транзакциите и обслужването на клиентите ще взимат все повече информация от клиентите, така че продуктите ще се разработват все по-интерактивно.
Настоящите стратегии във финансовия сектор водят до прекомерна конкуренция и цел за увеличаване на пазарния дял за сметка на съперниците. Така често се стига до влошаване на отношенията с клиентите и загуба на доверието им в търсене на краткосрочни печалби.
В историята финансовият сектор е показал, че може да функционира като обществено благо чрез предоставяне на ефективни, заслужаващи доверие услуги. Печелившите вериги на доставките във финансовия сектор на бъдещето ще вдъхват доверие, че предлагат сигурни, стабилни и ефективни услуги на повечето си клиенти.
През последния век иновациите бяха фокусирани върху процесите, продуктите и услугите. Днес финансовият сектор се нуждае от иновации от по-висок клас, включващи бизнес модели, стратегия и мениджърски подход за връщане на доверието във финансите.
Точно както Стив Джобс трансформира компютърната индустрия чрез лайфстайл продукти, на които можеше да се разчита, близки до потребителите и лесни за употреба и разчитащи на „готини приложения”, финансовите институции ще трябва да създадат нови вериги на стойност, които създават доверие чрез адаптирането към увеличаващите се нужди на новите пазари.
С оглед дълбоките промени финансовите лидери би трябвало да се замислят как да дирижират нова верига на доставки във финансовия сектор – „приложението” на новия век.
преди 12 години Един пример за трансформация, която трябва да се случи е връщане към персоналното-консултативно банкиране (където банкерът изгражда връзка с клиента си) от популярното напоследък транзакционно (където банкерът просто предоставя финансови услуги с различни параметри). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това, което четем тук е вече история! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар