По-слабата световна икономика е направила германските потребители по-предпазливи към разходите си. Това е довело до трети пореден месец на спад в потребителското доверие през юли, се посочва в проучване на нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, цитирано от DPA.
„Ясно е, че световното икономическо забавяне, търговският конфликт и дискусиите около Brexit оказват все по-голямо влияние върху потребителското доверие", се посочва в комюнике на института.
За август GfK прогнозира потребителското доверие в Германия да се понижи с 0,1 пункта до 9,7 пункта.
Икономическите очаквания на потребителите и склонността им да купуват също са били засегнати. Търговската война между САЩ и редица други страни буди страхове от рецесия. GfK отбелязва, че служителите в ориентираните към износа промишлени отрасли - най-вече автомобилостроителите и доставчиците им - са особено уязвими към подобни страхове.
Проучването се основава на интервюта сред 2000 потребители, проведени от 31 май до 14 юни.
По отношение на икономическите очаквания и склонността да се харчи, респондентите бяха по-песимистични от преди месец, докато собствените им очаквания за доходите са оценени малко по-добре. След спада през предходния месец очакванията за доходите се възстановиха малко през юли, заяви експертът по потребителски климат на GfK Ролф Бюркл. Индикаторът натрупа 5,3 пункта, за да достигне 50,8 пункта.
Настоящото ниво сигнализирало, че потребителите продължават да очакват значително увеличение на доходите, дори ако бумът на работните места през последните години бавно приключва и безработицата едва ще намалява, каза Бюркл. Рязкото увеличение на пенсиите от 1 юли също е допринесло за положителното настроение.
За разлика от това, песимистичното настроение на потребителите се втвърдява, що се отнася до по-нататъшното икономическо развитие. Показателят за икономическото настроение загуби 6,1 пункта до най-ниското си ниво от ноември 2015 г.