Новият програмен период
Около 3,7 млрд. лева се очакват по програмата „Транспортна свързаност“. В нея влизат три големи проекта – отсечката на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, следващата фаза от жп линията Елин Пелин–Костенец с най-дългия железопътен тунел на Балканите и тунелът под Шипка.
За отсечката от магистрала „Струма“ последно се избра вариант да се строи ново трасе източно от Кресна за движението в посока от Кулата към София, а старият път да се ползва за движение в другата посока – към Кулата, като се ремонтира. Необходимо е обаче да бъде допълнена екологичната документация.
Проектът за тунела под Шипка е част от обходния път на Габрово, който се строи от първия кабинет на Бойко Борисов. Има избран изпълнител, но поръчката се обжалва пред съда.
В Плана за възстановяване на България, който ще се финансира от новия инструмент на ЕС за подкрепа на икономиката след коронавирусната криза, е заложено разширението на метрото в София от кв. „Хаджи Димитър“ до бул. „Владимир Вазов“ и от центъра към кв. „Слатина“.
По програма „Околна среда“ в периода до 2030 г. приоритетни ще са инвестициите за подобряване на общинските системи за управление на отпадъците.
Магистрала „Хемус“
Строителството на магистрала „Хемус“ затъна в скандала и разследването за източване на парите за изграждането ѝ. Сега първите 50 км от магистралата са с хоризонт на завършване през 2024 г. – точно 50 години след първата копка, а за останалата част от нея и след това.
След серия проверки на Сметната палата, строителния контрол, МВР и НАП стана ясно, че държавната компания „Автомагистрали“, на която предишното правителство възложи довършването на магистралата, е възлагала неправомерно ин-хаус поръчки строителни дейности, за които са платени и аванси. Прокуратурата и МВР взаимно се обвиняват в натиск във връзка с разследването по казуса, който включва и изтеглянето на 60 млн. лева в брой.
Забави се строителството на магистрала „Хемус“ между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“. Срокът беше удължаван на няколко пъти и натрупаното закъснение достигна 2 години. Причините – забавени отчуждения, разместване на трасето заради неправилно означен водопровод, археологически разкопки.
По трасето между София и Шумен все още има участъци, за които текат отчуждения, а част от трасето трябва да се променя.
В сферата на мечтите все още остава и магистралата Русе–Велико Търново. Докато с проектирането поетапно се напредва, основният проблем остава финансирането.
преди 2 години да бе, 10 години мутрата краде по 10млрд годишно, но не съм бил виждал... лани! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Няма ли да спрете с тази пропаганда? Парите са преведени на фирма с годишен оборот от няколкостотин милиона. Голяма част от парите вече са изработени, а по сегашни цени въпросните аванси отдавна да са свършили. Някой е решил да си спести данъците, а вероятно и да измами подизпълнителите. Това няма никакво пряко отношение към строежа. Подобна схема е възможна във всеки проект дори без един лев държавно финансиране в него. Става въпрос за данъчна измама и вече направо ми се гади от постоянните бездарни повтарящи се измишльотини, които се лансират. Като някакви развалени грамофони само въртите "корупция", "кражба" дрън-дрън. Чакаме да видим сега новите "некорумпирани" цени от които ще "спестим милиарди" и "качеството на което ще ни завидят германците". Готов съм да се обзаложа, че ще е по-бавно и по-скъпо "промененото" строителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Още нищо не си видял, по 10млрд нови заеми годишно + излапването на де що има ЕС фондове :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години ква да е... нали толупа окраде всичко за година напред отговор Сигнализирай за неуместен коментар