IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Оргахим увеличи износа си с 44%, доказа потенциал за стабилен растеж

Оргахим изнася основно към страни като Турция, Румъния, Гърция, Египет, държави от Централна Европа, Средния Изток и бившите съветски републики

15:03 | 31.10.05 г.
Автор - снимка
Създател
Оргахим увеличи износа си с 44%, доказа потенциал за стабилен растеж

Русенското дружество Оргахим е най-големият производител на бои и химически продукти в България със 100-годишна история. В основната му дейност се включва производството на бои, лакове, емайллакове, грундове, лепила, електроизолационни лакове, смоли.

Дружеството е единствен производител в страната на анхидриди и най-голям производител на пластификатори и алкидни смоли.

Регистрираните търговски марки, собственост на Оргахим са "Фасаген", "Алутин", "Балкид", "Рувипласт", "Винакол", "Хамелекон", "Protecta", "Mefisto", "Леко", "Интерин", "Еманел", "Благо", "Deko Professional", "Spirit".

Компанията разполага със сертификат ISO 9001, издаден от Group SGS, който е световен лидер в издаването на производствени сертификати.

Днес в "Оргахим" АД работят близо 500 човека. Около 30 процента от производството е насочено за задоволяване нуждите на потребителския пазар, останалите покриват промишления пазар.

Дружеството реализира продукцията си както на вътрешния пазар, така и на международните пазари. Обемите на продажбите на вътрешния и международните пазари са представени в следната таблица:

 


Септември 2005 г. (хил. лв) Септември 2004 г. (хил. лв) % ръст
Износ на продукция 32450 22517 44.11%
Вътрешен пазар продажби на продукция 20420 18288 11.66%
Вътрешен пазар продажби на стоки 1288 718 79.39%
Вътрешен пазар продажби на услуги 283 352 -19.60%
Вътрешен пазар други продажби 3247 463 601.30%




ОБЩО 57688 42338 36.26%


От таблицата се вижда, че дружеството значително повишава обема на изнасяната на външните пазари продукция, като за първите девет месеца на настоящата година той се повишава с близо 44.1% в сравнение със същия период на миналата година.
  

 

Оргахим изнася основно към страни като Турция, Румъния, Гърция, Египет, държави от Централна Европа, Средния Изток и бившите съветски републики.

По-последни данни към 27 септември акционерите в русенското дружество, компонент на 12-те компании, съставляващи индекса SOFIX, са представени в следната таблица:

 

Акционер Брой акции Процентен дял



Erste Bank Der Oesterreichischen Sparrkas 10000 1.99%
Елана Трейдинг АД 14703 2.92%
Уайтбий Холдингс лимитид 322863 64.21%
Евробанк АД 3084 0.61%
ДПФ Алианц България 6944 1.38%
ИД Адванс Инвест 11415 2.27%
Други юридически лица под 1% 56239 11.20%
Физически лица 75888 15.09%
Министерство на икономиката 1679 0.33%



ОБЩО 502815 100.00%

 

Русенският производител на бои се отличава със стабилни темпове на нарастване на продажбите и на печалбата си. За първите девет месеца на годината Оргахим отчете ръст от 87% в печалбата си до 2.824 млн. лв. в сравнение с реализираната зa същото тримесечие на миналата година печалба от 1.51 млн. лева.  

Основният капитал на дружеството е 503 хил. лв., а разпределена на броя на акциите печалбата възлиза на 5.61 лв. на акция. Това прави настоящо съотношение цена/печалба в размер на 6.1.

За добрия резултат е съдействал значителният ръст в продажбите на компанията, които се повишават с 36.3% до 57.69 млн. лева за първите девет месеца на годината, на фона на продажби в размер на 42.34 млн. лева за същия период на 2004 г.

Силният ръст в продажбите на дружеството се предопределя в голяма степен от въвеждането на редица нови продукти през годината, като тези от серията продукти Deko, сред които Deko professional епоксиден грунд L 3000, Deko professional разредител D 309, Deko professional боя за влажни помещения и Леко антикорозен грунд бързосъхнещ.

Счетоводната стойност на акция за първите девет месеца на годината се повишава до 28.98 лева на акция към края на септември на фона на 23.43 лева към началото на настоящата година. Това прави съотношение цена на акция към счетоводна стойност от 2.35.

Като положителна може да се приеме и тенденцията на намаляване на задлъжнялостта на дружеството. Коефициентът на задлъжнялост намалява от 3.95 на 2.25 през първото деветмесечие в сравнение със същия период на миналата година.

Относително голямата задлъжнялост на дружеството се приема от анализаторите, като един от най-големите недостатъци на дружеството. Тя се предопределя от големият размер на задълженията по ЗУНК облигации в размер на 22.77 млн. лева.

Финансова информация:

 

Пазарна капитализация (млн. лева) 34.2
Цена/печалба (настоящ) 6.1
Счетоводна стойност на акция 28.98
Съотношение цена-счетоводна стойност на акция 2.35
Коефициент на задлъжнялост (обща) 2.25
Продажби на акция (деветмесечие) 114.69
Съотношение цена-продажби на акция 0.59
Изменение за последната една година 183.66%
Най-висока стойност за годината (лева) 73
Най-ниска стойност за годината 22


Сред силните страни на компанията са модерното му оборудване, както и доброто мениджърско управление.

На проведения тази година конкурс за публично дружество с най-добро корпоративно управление Оргахим АД спечели приза, като бе определено за “Дружество с най-добро корпоративно управление за 2004 г.”. Конкурсът се проведе за трета поредна година, като през миналата година отново бе в тройката на дружествата с най-добро корпоративно управление, като бе класирано на трето място.

Други доказателства за доброто развитие на русенското дружество е спечеленото второ място на провелия се Втори национален конкурс за иновативно предприятие на годината в раздел средни и големи предприятия. Оргахим участва в конкурса с продуктовата си гама за строителството Deko professional, а наградата дойде само месец след получаването на златен медал от Международен Пловдивски панаир 2005. 

 

Свързани компании:

Оргахим АД(5ORG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още