За първото шестмесечие на годината приходите на Нова телевизия са нараснали с малко повече от 20 млн. лева до 53.937 млн. лв., или близо 60% ръст в сравнение със същия период през 2004 г., показват данните на Market Links, цитирани от в. „Капитал“.
В същото време приходите на bTV са паднали с 6 млн. лв., до 57 млн. за периода януари-юни 2005 г., или 10 на сто спад в сравнение с първите шест месеца на 2004 г.
Причина за скока в приходите на НТВ несъмнено се крие в успеха на риалити шоуто „Стар академи“, което започна през април. Нова телевизия се очертава и като „най-смелата“ медиа в България. Тя първа прояви дързостта да инвестира в риалити шоу и нерядко поема рисковани и често пъти печеливши експерименти в програмната си схема.
BTV, от своя страна, утвърди позицията си на консервативна телевизия, играеща ролята на обществен коректив в телевизионното медийно пространство - позиция, която би трябвало да поеме БНТ. Агонията на държавната медиа обаче е всеобщо известен факт и засега тя не намира начин да противодейства на агресивната политика на двете частни национални телевизии.
В тази връзка е изненадващо решението на bTV да пусне по-фолк концерт (вече излъчван по телевизия „Планета“) в прайм тайма и то с единствената цел да противодейства на Биг Брадър. Ефектът в рейтинга за въпросния ден може и да бъде в полза на bTV, но този програмен ход е твърде вероятно да отблъсне много от редовните зрители на телевизията, които не са свикнали с подобни гледки по „зеления“ канал.
Вижте още за очертаващата се епична битка за зрителски интерес и съответно - за рекламодатели