IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ИПИ: Още пари за БДЖ. Докога?

БДЖ е класическа илюстрация на липсата на стимули за успешно управление на бизнеса, присъщи на държавната собственост, смятат от института

09:04 | 13.09.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
ИПИ: Още пари за БДЖ. Докога?

Преструктурирането на БДЖ отново стана актуална тема през тази седмица, пишат в коментар икономистите от Института за пазарна икономика (ИПИ) Десислава Николова и Мария Неева. В анализа се посочва, че преди дни от ЕК одобриха отпускането на 172 млн. лв. от държавния бюджет за погасяване на задължения на компанията, натрупани преди присъединяването към ЕС.

„Въпросът е доколко поредната държавна инжекция ще помогне на (де факто) отдавна фалиралата държавна компания или е поредното прахосване на бюджетни средства“, се казва още в анализа.

Според авторите очакваната държавна помощ ще погаси само малка част от дългове на БДЖ. Към края на юни, 2013 г. – последните данни за задълженията на държавните предприятия, с които ИПИ разполага на база заявление за достъп до информация до Министерството на финансите – задълженията на цялата група БДЖ, която включва „Холдинг БДЖ” , „БДЖ – Пътнически превози” и „БДЖ – Товарни превози”, са 996 млн. лева.

59% от всички задължения се падат на холдинга,  28% - дружеството за пътнически превози и останалите – на товарните превози.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 14:39 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 3
pepince
преди 10 години
"БДЖ е класическа илюстрация на липсата на стимули за успешно управление на бизнеса, присъщи на държавната собственост"...а мен какво ме интересува, важното е баба ми и други мои роднини, които са пенсионирани служители на БДЖ да могат да пътуват безплатно когато и където си поискат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 2
doba
преди 10 години
По целия свят железопътния транспорт е субсидиран и социално ориентиран:http://bg.wikipedia.org/wiki/Железопътен_транспортТова е тенденция, която ще продължи/поне в краткосрочен план:http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-45_bg.htm?locale=FRБДЖ е едно от лицата на Държавата ни и трябва да е на ниво.Едно по-добро управление би направило несравнимо повече за него.В момента много европейски програми са отворени за това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 22
kane
преди 10 години
ИПИ - докога!?Вие нещастни чада на фашизма докога ще спамите и замърсявате родината ми?Знаем всички на чия издръжка сте. Като "лижите" ***. на огатите не си мислете че децата ви не ще разберат какви мерзавци са или родителите им Знайте също че имената ви се знаят и един ден може и да платите и по-скъпо от това дето са ви платили. Обикновено така става - малките рибки го отнасят и плащат най-скъпоЗащо мислите че пропагандата ви ще бъде оставена безнаказана?Докога ще пишето против родината си?и против гръбнака и инфраструктурата на родината си. Против ПОЩАТА, БДЖ, ЗДРАВНАТА КАСА, ПЕНСИИТЕ< ОБРАЗОВАНИЕТО И ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО Помнете ТЕ ви плащат сега, за да платите ВИЕцената един ден. Глупаците в случая сте вие! Замислете се
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още