Краткосрочните планове на БДЖ включват основно мерки, които се обсъждат от години - като например въвеждане на електронна продажба на билети. Билетите ще могат да се купват чрез сайта на превозвача - клиентът дори ще може да си плати за него с помощта на дебитна или кредитна карта.
Но когато говорим за електронизация на услугите на БДЖ, трябва да вметнем, че такива смели идеи има още от времето на Тройната коалиция. Дори миналата година се очакваше за празника на студентите да си взимаме билети чрез SMS. Практиката да се продават билети по електронен път е работеща във всички страни в Европа от години, а в България нейното въвеждане ще се случи към края на 2014 година.
Наскоро министърът на транспорта съобщи, че системата вече е проверена. Пилотният й старт бе на 20 декември 2013 година.
БДЖ има и немалко натрупани дългове към Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), които надвишават 100 млн. лв. Новото ръководство на железницата смята да погаси по-голямата част от тях като прехвърли свои земи, почивни станции, общежитие във Велико Търново и други свои активи на НКЖИ. Тази идея бе предложена преди повече от година от бившия председател на борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Още през лятото на 2012 г. той калкулираше точно колко земи и сграден фонд трябва да бъдат прехвърлени на инфраструктурната компания, за да се изчистят сметките между двете страни.
Новите директори потвърдиха, че през следващия програмен период 2014-2020 г. ще кандидатстваме за евросредства, с които страната ни да закупи нов вагонен състав. За това щяло да се водят преговори с Брюксел, за да стане ясно по коя оперативна програма ще бъде реализирано финансирането.
Припомняме, че лично бившият министър на транспорта от кабинета на ГЕРБ Ивайло Московски водеше активно преговори за закупуването на нов състав през 2014-2020 г. с Брюксел.
За непродадените "Товарни превози"
Видимо единствената напълно различна посока за промяна в железницата, която бе поставена от новия кабинет и новите управители на БДЖ, бе приватизацията на "Товарни превози". Новият министър на транспорта Данаил Папазов всъщност отмени продажбата още в първия ден, в който пое поста.
По-късно той посочи, че кабинетът е против продажбата на безценица и че ще се опита да стабилизира работещото товарно звено и да “вдигне на крака” БДЖ.
Каква беше 2013 година според Вас – кои са ключовите събития и какви са очакванията Ви за следващата година? Какво ще движи пазарите? Ще влезе ли биткойна в живота на масовия потребител? Ще има ли корекция на фондовите борси и ще изтеглят ли САЩ монетарните стимули?
Пишете ни на info@investor.bg и може да спечелите книга –един от най-добрите подаръци на всички времена. Очакваме ви!
преди 10 години Всъщност, само в тая част, че държавата трябва да контролира най-важните сектори, си прав! Но демокрацията изисква всичко да е извън обсега на държавата, с една ума, да няма държава! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Трябва да си смениш преподавателите!Китайците сигурно са големи ***, че правят влакове по бързи от вятъра!Нищо, от което казваш не е вярно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Железниците в повечето развити страни са на загуба и това е нормално, тяхната цел не е да генерират огромна печалба и да движат икономиката на страната напред. Затова задача на държавата е да се грижи за тях и да ги финансира. Нашата държава пък е бедна и няма пари да го прави, откъдето идва и основния проблем - колко стари и непривлекателни са нашите железници ни. Идеята пък за приватизация е неприемлива, но доста приляга на ГЕРБ. Като цяло сектори като електроразпределение, водо разпределение, пътища, железници и други подобни не бива да са приватизират, а да се запазят в ръцете на държавата, за да може да се осъществява нужния контрол и да се избегнат монополи и олигополи ситуация, които биха били в ущърб само на гражданите. (примери за това много) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И към Газпром също :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години да възможен е пътят към надин е винаги послан с рози и 4ервен килим отговор Сигнализирай за неуместен коментар