Бунтари – протестират срещу статуквото, имат доходи над средните. Чувстват се част от глобалния свят, благодарение на технологиите. Живеят в настоящето, за момента. Това е най-младият сегмент (34 г. средна възраст). Те са основно в големите областни градове и София. Нямат специални изисквания, но избягват „вредни храни“ и ценят натуралните (био) продукти. В тази група има най-много вегетарианци.
Пасивни – този тип потребители приема света за даденост. Те са практични и търсещи комфорт, със средно социално положение. Винаги следват другите групи. В тази група има висок дял на младите хора. Нямат специални изисквания към храната, но се интересуват от темата за здравословно хранене и се стремят към натурални продукти (често домашно производство).
Позитивни – споделят патриархалните ценности, но приемат и „новото“. Изпитват желание за развитие и усъвършенстване. Две трети са със средно образование. Имат интерес към света, но по-скоро го наблюдават отстрани. Почти липсват в София. Имат режим на хранене, като се стремят да избягват „вредни“ храни; ориентирани са към качество на основни, „базисни“ продукти.
Затворени – това е най-консервативната част от обществото. Изолирани са от света, затворени в семейството и живеещи в миналото. Не приемат новото и го отхвърлят. Имат нисък социален статус и са примирени с положението си. Това е най-възрастната група (средна възраст над 63 г.). Нямат специални изисквания към храната, но често спазват режим на хранене заради здравословен проблем.
Неприемащи – хората с нисък социален статус не показват интерес към света. Често нямат постоянна платена работа. Те отхвърлят не само новото, но и старото. Тук има висок дял на малцинствени групи. В тази група са потребителите с ниско образование и ниски доходи, най-вече живеещи в села. При храната са ориентирани най-вече към цената.
Кой как пазарува?
Вегетарианците четат внимателно етикетите на храните, приемат хранителни добавки, консумират основно черен или пълнозърнест хляб и често ограничават количеството храна при хранене, показва проучването.
Хората, които предпочитат натурални (био) продукти са с около 1000 лв. среден доход. Готови са да платят повече за био храни, избягват мазни храни.
68% от потребителите със здравословен проблем ограничават солта при хранене. Тези пък с режим на хранене следят постоянно теглото си, също ограничават солта, избягват хляб и тестени продукти.
Как изглежда хладилникът на българина?
Почти винаги има тенджери, буркани – често с домашно приготвени храни, млечни продукти.
Според изследователите от Noema няколко са тенденциите, които ще оказват основно влияние върху потребителското поведение в бъдеще: застаряване на населението, несигурност в доходите и промяна на ценностите.
преди 11 години Пешо, отдавна не е така. От 24 години българското земеделие е само спомен на нещо което е давало качествена продукция. Сега селяците ядат *** които идват от града, щото нищо не се произвежда в ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да има човек пари а да яде мухлясали /плесенясали/ продукти! :D Чувал съм, за страни в които *** и подобни насекоми били деликатес. Напълно е възможно да станат и тука деликатес! Достатъчно е, в някое сутрешно предаване, някоя от медийните ни знаменитости да го посочи като такъв! Ха ха... Ей богу,...... милиардер да съм, ушите ми все така ще бучат от погнуса, само при вида им! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Кой пазарува синьо сирене "======То пък едно сиренееее! :D ... Повдига ми се само докато го помириша! Мисля, само да се гъзареят го купуват. Направо ги съжалявам, колко усилия полагат за да са в крак с модата! :D :D От нашето бяло саламурено няма по добро! Разбира се от истинско мляко. Такова каквото беше по бай Тошево време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А бате ти Пешо все с фризера се хвали. На дъщерята в хАмериканския от замразените ли пращаш или в буркани? Айде по - сериозно, че то селото не е място за живеене в твоя случай, а диагноза. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кой пазарува синьо сирене ========================Който има "непотени" пари, дошли от тези, които купуват народни марки!"Мастило" за две страници, изхарчено заради едно изречение, казващо всичко! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Работещите в Ноема явно са от най умните висшисти дето живеят в София смятат себе си за най умни богати красиви интелигентни образовани знаещи и можещи.А София за най великия и богат град.Пълни смешници.Смешници с цървулиОт Бате си Пешо да знаят че по селата хората имат ФРИЗЕРИ огромни фризери а вътре по едно прасе и едно теле кокошки пуйки замразени зеленчуци и каквото се сетиш.А за мазите да не говорим с какво са пълни ами хамбарите дворовете.Ама друго си е да си гладен софиянец оглупавял от употреба на 30 годишни салами и *** в лъскави опаковки от елитни хипермаркети.Хора с промити мозъци смятащи себе за по по най.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години това от някой учебник по "икономически теории и булшит" ли го преписахте? отговор Сигнализирай за неуместен коментар