Какви потребители живеят в България и какво е отношението им към храната, колко са вегетарианците, кой е на диета и какво в крайна сметка държим в хладилника? Това са изследвали експертите от Noema, които представиха проучване за поведението на потребителите на конференция за хранителната индустрия - mySuccess.bg, организиран от сп. Enterprise.
Хората не са просто потребители, те просто живеят живота си така, както го разбират и както могат. Те имат определен начин на живот, а не просто потребяват, но има фактори, които оказват влияние върху поведението и тяхното познаване e в основата на успеха, твърдят изследователите.
Според тях в крайна сметка българските потребители могат да бъдат разделени на седем категории в зависимост от социалния статус, отношението към храната и към живота като цяло, заяви Методи Милев от Noema.
Ето кои са седемте типа потребители:
Активни - те са амбициозни и успяващи, отворени към света и технологиите. Повечето (65%) са висшисти, 48% - софиянци. Това е групата с най-високи доходи и харчещи най-много. Те търсят по-голямо разнообразие от продукти и услуги, отколкото другите групи. Консумират натурални (био) продукти и често следват определен режим на хранене; ориентирани са към качеството.
Доволни - най-голямата група потребители, които са спокойни и доволни от постигнатото в живота. Изпитват силна привързаност към корените, отворени са към новото, но без да го търсят. Имат средно и висше образование, живеят в големите областни градове и София. Обикновено следват режим на хранене със стремеж към здравословност; търсят съотношението качество-цена.
преди 10 години Пешо, отдавна не е така. От 24 години българското земеделие е само спомен на нещо което е давало качествена продукция. Сега селяците ядат *** които идват от града, щото нищо не се произвежда в ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да има човек пари а да яде мухлясали /плесенясали/ продукти! :D Чувал съм, за страни в които *** и подобни насекоми били деликатес. Напълно е възможно да станат и тука деликатес! Достатъчно е, в някое сутрешно предаване, някоя от медийните ни знаменитости да го посочи като такъв! Ха ха... Ей богу,...... милиардер да съм, ушите ми все така ще бучат от погнуса, само при вида им! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Кой пазарува синьо сирене "======То пък едно сиренееее! :D ... Повдига ми се само докато го помириша! Мисля, само да се гъзареят го купуват. Направо ги съжалявам, колко усилия полагат за да са в крак с модата! :D :D От нашето бяло саламурено няма по добро! Разбира се от истинско мляко. Такова каквото беше по бай Тошево време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А бате ти Пешо все с фризера се хвали. На дъщерята в хАмериканския от замразените ли пращаш или в буркани? Айде по - сериозно, че то селото не е място за живеене в твоя случай, а диагноза. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Кой пазарува синьо сирене ========================Който има "непотени" пари, дошли от тези, които купуват народни марки!"Мастило" за две страници, изхарчено заради едно изречение, казващо всичко! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Работещите в Ноема явно са от най умните висшисти дето живеят в София смятат себе си за най умни богати красиви интелигентни образовани знаещи и можещи.А София за най великия и богат град.Пълни смешници.Смешници с цървулиОт Бате си Пешо да знаят че по селата хората имат ФРИЗЕРИ огромни фризери а вътре по едно прасе и едно теле кокошки пуйки замразени зеленчуци и каквото се сетиш.А за мазите да не говорим с какво са пълни ами хамбарите дворовете.Ама друго си е да си гладен софиянец оглупавял от употреба на 30 годишни салами и *** в лъскави опаковки от елитни хипермаркети.Хора с промити мозъци смятащи себе за по по най.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години това от някой учебник по "икономически теории и булшит" ли го преписахте? отговор Сигнализирай за неуместен коментар