IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има ли бъдеще „ол инклузив“ услугата в България?

Пазарът трябва да е определящ фактор при предлагането на туристическите продукти, а не административната намеса, смятат от бранша

08:05 | 26.06.12 г. 2
<p>
	Снимка:&nbsp;Ving Reiser &nbsp; Лиценз: <a href="http://www.flickr.com/" target="_blank"><strong>Creative Commons</strong></a></p>

Снимка: Ving Reiser   Лиценз: Creative Commons

Директорът на института по туризъм допусна, че най-вероятно с промяната се цели ограничаването на възможностите за влошаване на качеството на услугата „ол инклузив“, но това няма нищо общо с разрешението за нейното предлагане. 

Той уточни, че изключение може да се допусне ако хотелът се намира на място, на което липсват близки места за хранене. Обикновено обаче хотелите, които предлагат „ол инклузив“ са заобиколени от множество заведения.

Статистиката показва, че у нас броят на местата за хранене като ресторанти надхвърля шест пъти местата за нощувка в хотелите и по никакъв начин не може да се говори, че изоставаме в тази посока, посочи Драганов.

Представители от туристическия бранш изразиха мнение, че е възможно с идеята за отпадане на услугата за пълен пансион в масовите хотели да се цели облагодетелстване на някои големи хотелски вериги и част от ресторантьорския бранш в луксозния сегмент.

Изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев подкрепи принципната позиция на бранша, като обяви пред БТА, че ако се въведат административни ограничения в предлагането на пакета „ол инклузив“, това ще донесе само загуби.

Станев поясни, че предлагането на пълен пакет от услуги за туристите е световна тенденция и услуга, доказала се на пазара за тези, които искат да имат сигурен бюджет за почивка. Според него трябва да се предприемат нормативни промени в друга посока, а именно да се намалят загубите на храна, предлагана по тази формула.

Наскоро румънският вестник "Ромъния либера" публикува статия, в която се казва, че „българите се отказват от евтиния ол инклузив, а румънците го насърчават“.

Изданието посочва, че докато в България е налице инициатива за ограничаване на „ол инклузив“ услугите, то румънските хотелиери тази година са решили да въведат „ол инклузив“ в редица хотели в черноморските курорти Мамая, Сатурн, Венус, Ефорие Суд и  Жупитер, включително в хотели с три звезди.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:21 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 1
edimi
преди 12 години
В България, ПЪРВО трябва да намери място КАЧЕСТВОТО във всички компоненти от каквито и да е пакетни услуги, поотделно за всеки компонент. КАЧЕСТВО, ЧИСТОТА и ЧИСТОПЛЪТНОСТ на услугите и СЪОБРАЗЕНИ ЦЕНИ, са първите неща, които трябва да си намерят мястото. След това....не го мислете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
hellwitch
преди 12 години
Криворазбрана работа."Ол инклузив" е повече от пълен пансион(закуска, обяд и вечеря) и означава възможност за ползване на всички(поне повечето) услуги които предлага хотела.Вкл. напитки на баровете, басейни, сауни, джакузита, евентуално билярдни маси и други спортни съоръжения(кортове, игрища). В някой случаи даже водни пързалки, програма за забавления, мини голф и др.Пълен пансион е доста различно. От друга страна изискване за това ресторанта да покрива определена част от легловата база трябва да е част от оценката за звездите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още