IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има ли бъдеще „ол инклузив“ услугата в България?

Пазарът трябва да е определящ фактор при предлагането на туристическите продукти, а не административната намеса, смятат от бранша

08:05 | 26.06.12 г. 2
<p>
	Снимка:&nbsp;Ving Reiser &nbsp; Лиценз: <a href="http://www.flickr.com/" target="_blank"><strong>Creative Commons</strong></a></p>

Снимка: Ving Reiser   Лиценз: Creative Commons

Драганов твърди, че този формат ще бъде развиван в България и в бъдеще. Експертът поясни, че като изхранване на пълен пансион пакетът е известен у нас още от края на 50-те години, от времето когато са създадени комплексите „Дружба“, „Златни пясъци“, „Слънчев бряг“.

Още тогава предлагането на туристически продукт е било тясно свързано с осигуряването на пълен пансион. Тогава е имало практика посетителите да получат талони за храна, така че да могат да се хранят във всички ресторанти на територията на даден комплекс без да е задължително да нощуват и да се хранят на едно и също място.

Така почиващите получаваха сигурност, че заплащайки еднократно нощувка и храна, те ще изконсумират тези услуги в пълен обем, а освен това ще се радват на голямо разнообразие. Обикновено се договаряше храненията да бъдат в различен тип ресторанти – българска национална кухня, източна, средиземноморска и т. н.“, каза Драганов.

Драганов посочи, че България има сериозни традиции в предлагането на този формат и не е задължително той да се разбира като изхранване и нощувки на едно и също място. Според него всеки туроператор би могъл да договори връзка между хотел и няколко ресторанта в района на хотела, които да приемат ваучери за храна.

Той обясни, че и сега се прилага практиката туристи, които отсядат в един хотел да се хранят в други близки заведения.

„Във всички случаи е задължение на туроператора да договори формата на изхранване на туристите. А качеството на предлаганите храни и контролът, които трябва да са безкомпромисни, е работа на агенцията по храните. Но по отношение на това къде точно ще се хранят туристите и на кого ще платят за това, не е в правата на агенцията“, твърди Румен Драганов.

В последните години форматът „ол инклузив“ се затвърди като предпочитан и от българи, и от чужденци точно заради възможността туристът да планира предварително разходите си за почивката. Особено когато става въпрос за семейства форматът е много удобен, защото почиващият не се притеснява дали ще му стигнат парите, а иска да знае колко ще му струва цялата почивка предварително.

Румен Драганов обясни защо българите са по-резервирани към пълния пансион за разлика от чужденците. „В момента българинът взима една пачка пари, отива на почивка и седи там докато ги похарчи. Западният турист обаче е свикнал да планира разходите си предварително и затова предпочита системата „ол инклузив“.

Последна актуализация: 13:21 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 1
edimi
преди 12 години
В България, ПЪРВО трябва да намери място КАЧЕСТВОТО във всички компоненти от каквито и да е пакетни услуги, поотделно за всеки компонент. КАЧЕСТВО, ЧИСТОТА и ЧИСТОПЛЪТНОСТ на услугите и СЪОБРАЗЕНИ ЦЕНИ, са първите неща, които трябва да си намерят мястото. След това....не го мислете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
hellwitch
преди 12 години
Криворазбрана работа."Ол инклузив" е повече от пълен пансион(закуска, обяд и вечеря) и означава възможност за ползване на всички(поне повечето) услуги които предлага хотела.Вкл. напитки на баровете, басейни, сауни, джакузита, евентуално билярдни маси и други спортни съоръжения(кортове, игрища). В някой случаи даже водни пързалки, програма за забавления, мини голф и др.Пълен пансион е доста различно. От друга страна изискване за това ресторанта да покрива определена част от легловата база трябва да е част от оценката за звездите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още