Вече подбираме клиентите си и не искаме да работим с всички, заяви Никос Параскевопулос, главен финансов директор на Globul по време на форум за управление на кредитния риск.
"Когато имаше растеж, нямаше изисквания. Сега, в периода на криза, фокусът се смени и искаме здравословен паричен поток от лоялни клиенти. В миналото контролирахме и намалявахме лошите кредити. Сега предотвратяваме възникването им, като не работим с всички клиенти. Защото продажби без кеш означават разходи", сподели финансистът.
"Правителствата на Балканския полуостров забавят плащанията си с 400-500 дни", заяви Марио Илиев, финансов директор в Астра Зенека. "Вече имаме план A, B и C какво да правим с всяка продажба, ако плащането по нея се забави", сподели той.
"Трудно се вземат пари от публичния сектор. Имахме период, в който изведнъж започва забавяне в плащанията. Ние ще ги получим, но не знаем кога", каза и Григор Миланов, финансов и административен директор в HP България.
"По два пъти на ден получаваме справка колко дължат клиентите ни и от колко време, така знаем с кого как да работим. Инвестираме в способностите на търговските си представители, а висшият мениджмънт работи с тях известно време всяка година, за да види колко е трудно", сподели Златна Димова, финансов директор в Кока-Кола България.
Според Ричард Колард, управител на отдел за управление на риска в IBM, кризата е новата реалност и всеки трябва да следи платежосбосността на клиентите си.
В Нестле България всяка година през последните три губехме по 10-15% от клиентите си поради техни ликвидни проблеми, заяви Матю Чандлър финансов директор в компанията. Загубили сме около 30-40 млн. лв. продажби защото част от клиентите ни вече не съществуват, посочи той.
Преди кризата лошите вземания бяха 0,1-0,3% от всички продажби. Сега всеки дилър знае, че ако направи лоша продажба, то в края на тримесечието или годината ще получи санкция. Преди 3 години имахме голям конфликт между търговския и финансовия отдел. Целите пред търговците бяха за 10% ръст в условията на криза и те не ги изпълняваха. Сега фокусът е върху качеството на продажбите, сподели Чандлър.
преди 13 години Явно липсва желанието за експанзия на всяка цена. Повече от явно. Вече се избират някои клиенти. Това означава, че които не внимава ще събере купувачите, нежелани от другите или те ще трябва да плащат предварително за желаните стоки и услуги, което ще ги направи неконкурентоспособни. Нещата се наместват, така че най-силните ще издържат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар