През последните три месеца търговията на пазара на суров петрол почти не се променя и това все повече разочарова трейдърите, които през това време натрупваха рекордно дълги позиции при суровия петрол тип Брент и WTI, коментира ръководителят на анализаторското звено „Стратегии при суровините“ в Saxo Bank Оле Хансен.
Според него разпродажбите са факт заради многото разочаровани с дълги позиции от началото на сезона и дългата ликвидация през последните няколко седмици.
“Все още има много големи дълги позиции на пазара. С риск неуспехът да пробие нагоре, някои от тези дълги позиции сега трябва да бъдат намалени”, разкрива поведението на играчите той.
Хансен е на мнение, че след пробива под 50 долара за барел при суровия петрол падането под това ниво става „доста лесно”.
“Ще се съсредоточим върху корекцията от 50% от ноември, до оживлението от началото на януари, което идва, както се вижда на графиката, именно около ниво от 48,70 долара“, прогнозира анализаторът на Saxo Bank.
По думите му по-нисък пробив под ниво 47,20 долара за барел може да създаде някои допълнителни притеснения на пазара.
Източник: Saxo Bank
Хансен смята още, че пазарът се ребалансира заради пренасищането на запасите в света.
Той предупреждава, че не трябва да се следи само пазара в САЩ, защото той разполага със седмични данни, които показват растящи акции.
“Има нарастващ внос от страни като Саудитска Арабия, която миналата седмица постигна невиждани върхове на импорта от август 2016 година насам. Това не е сигналът, от който пазарът се нуждае на този етап. Това доведе до дългата ликвидност, която в този момент не знаем колко дълго ще продължи”, посочва Хансен.


БАБХ установи завишено количество неорганичен арсен в детски каши
ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Прагматизмът, Саудитска Арабия и новите модели ще движат игрите и е-спортовете
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 2
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 1
Кен Грифин: Европейските пазари не са достатъчно дълбоки и силни
САЩ търси съюзниците за приближаване на AI веригите на доставки
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Михаил Миков: Слава Богу, че не мина този бюджет
Коцев от София: Протестът е висша форма на обществено порицание
На последните места сме по материално благосъстояние в ЕС заедно с Унгария
Радев: Дълги години се твърдеше, че младите хора у нас не се интересуват от политика
След делфина във Венеция се появи и тюлен монах