Проспектът за публично предлагане на Девин АД е публикуван в страницата на водещия мениджър по емисията -Елана Трейдинг, а ориентировъчен ценови диапазон ще бъде оповестен в понеделник на пресконференция от 11 ч. в Гранд хотел София, каза за Investor.bg Мирослав Стоянов от ИП Елана Трейдинг.
Според отчетa, заверен от Кей Пи Ем Джи за 2006 г., Девин АД отчита консолидирана загуба от 4,74 млн. лв. Според консолидирания отчет на дружеството към 31 декември 2006 г., собственият капитал е в размер на 8,96 млн. лв. при основен капитал в размер на 13,7 млн. лв., което означава, че дружеството има отрицателна нетна стойност на активите. Сумата на актива е 42,3 млн. лв. Задълженията на дружеството са в размер на 33,3 млн. лв., от които 8,3 млн. лв. краткосрочни.
Финансовите отчети на дружеството са публикувани в корпоративния му сайт. Към края на март приходите от основна дейност на консолидирана основа възлизат на 11,309 млн. лв. при 5,85 млн. лв. година по-рано, показват данни от проспекта. За 2006 г. неконсолидираните приходи от основна дейност възлизат на 30,2 млн. лв. През 2004 г. дружеството има 15,1 млн. лв. приходи, а през 2005 г. - 21,1 млн. лв. Сумата на активите към 31 март 2007 г. е 44,7 млн. лв.
Предлагат се до 3,45 млн. акции на Девин АД, от които 3 млн. нови и 0,45 млн. акции на мажоритарния собственик Девин Бетайлигунгс ГМБХ. Предлагането ще се счита за успешно, ако бъдат записани поне 2,25 млн. нови акции. Настоящият капитал на дружеството е разпределен в 14,9 млн. акции с номинална стойност 1 лв. Ако увеличението бъде успешно, предложените 3 млн. акции ще формират free-float от 16,8%. Други 1,2 млн. акции вече са собственост на физически лица, така че общият free-float ще достигне 26% с предложените от мажоритарния собственик 0,45 млн. акции.
Планираният график предвижда заявки за записване на акции да се приемат на 25 юли, резултатът да бъде обявен на 26 юли, а акциите да се плащат на 27 юли. Началната дата на предлагането ще бъде обявена окончателно след публикуваното съобщение за публично предлагане в „Държавен вестник” и един централен ежедневник. Подаването на заявки за записване на акции ще се осъществи в рамките на един ден, който ще бъде първият работен ден след изтичане на седем дни от датата на по-късната от двете горни публикации. При успешно публично предлагане акциите да бъдат регистрирани за търговия на Българска Фондова Борса – София след средата на месец август.
Прогнозните приходи от продажби са както следва:
през 2007 г. - 57,191 млн. лв.
през 2008 г. - 63,913 млн. лв.
през 2009 г. - 71,469 млн. лв.
през 2010 г. - 79,97 млн. лв.
през 2011 г. -. 89,535 млн. лв.
през 2012 г. - 100 млн. лв.
Прогнозната нетна печалба е:
2007 г. - 1,651млн. лв.
2008 г. - 3,43 млн. лв.
2009 г. - 4,941 млн. лв.
2010 г. - 6 млн. лв.
2011 г. - 7,805 млн. лв.
2012 г. - 9,898 млн. лв.
Консолидираните отчети включват Атлантик Дивайн и Девин Роял ЕАД.
Емитентът има намерение да придобие други производители на безалкохолни напитки от региона, за което ще бъдат използвани част от набраните средства от публичното предлагане. Към момента са направени контакти и преговори с няколко подходящи компании, но конкретна компания не е избрана, се казва в проспекта.
От началото на 2007 г. Девин АД е изключителен вносител и дистрибутор за България на енергийната напитка Red Bull.
Общият пазар на безалкохолни напитки в България за 2006 г. по цени на дребно е за 1,025 млрд. лв., според проспекта на Девин АД. Бутилираните води са с дял от 44% в количеството на продадените безалкохолни напитки. Според проспекта, дружеството има 30% дял в продажбата на бутилирана вода.
Девин е пазарен лидер с над 30% пазарен дял в продажбата на бутилирана вода, като предлага едновременно минерална и изворна вода. Продажбите на Девин АД на неконсолидирана база бележат значителен ръст през последните три години, като този тренд се запазва и през 2007г. Само през 2005 г. приходите от продажби са нараснали с 40% или от 15 на 21 млн. лв. в сравнение с предходната година. С още 43% се увеличават приходите от продажби през 2006 г. , надвишавайки 30 млн. лв., с което цялостното увеличение за периода от 2004 досега възлиза на 99%. На междинна база, към първите тримесечия на съответните години, които са традиционно най-слаби в продажбите на безалкохолни напитки, се наблюдава дори по-сериозно увеличение, особено през 2007г., когато приходите от продажби са се вдигнали със 112% до 11 млн. лв.
Набраният чрез публичното предлагане капитал ще се инвестира в изпълнение на стратегията на Девин за постигане на по-голям пазарен дял в страната, както и за навлизане и постигане на голям пазарен дял на външни пазари от региона на Югоизточна Европа.
Девин АД е основана през 1992 г. като дружество с ограничена отговорност между физически лица и Община Девин. От 1999 г. Девин е акционерно дружество със 100% частен капитал. В началото на 2006 г. компанията „Девин е придобита от инвестиционния фонд Soravia Equity, собственост на австрийската компания Soravia Group, която е с основен бизнес фокус в областта на недвижимите имоти и инвестициите.
Основният предмет на дейност на Девин включва бутилиране и продажба на минерална вода, изворна вода, газирани и негазирани безалкохолни напитки. Компанията притежава концесия за водоползване на сондажи 3 и 5 в региона на град Девин, Родопите, от които се бутилира минерална вода “Девин”. Девин АД осигурява работни места за над 500 човека.
Производственият цикъл е напълно затворен и включва производство на бутилките, бутилиране на водите, етикетиране и подреждане в палети.
Свързани компании: