Нетната загуба на френската група за вина и спиртни напитки Belvеdеre е нараснала значително за фискалната 2009 г. поради големи обезценки на активи, казват от компанията, цитирани от Dow Jones.
Годишната загуба възлиза на 177,6 млн. евро спрямо отрицателен резултат от 61,2 млн. евро за предходната година.
Отчетените обезценки за периода са за 171,5 млн. евро.
„През следващите години изпълняването на възстановителния план ще позволи на групата Belvédère да продължи развитието си, най-вече на новите (за нея) пазари със силен потенциал“, каквито са САЩ, Бразилия и Украйна, става ясно от съобщение на компанията.
Сред основните марки на Belvedere са водката Sobieski и Danzka и уиски William Peel и Sir Pitterson. В България компанията обединява три винарни и две търговски дружества: Домейн Менада, Винарска къща Сакар, Изба Оряховица, Винимпекс ЕАД, Белведере Дистрибуция.