Германската верига Metro значително е намалила загубата си за първото тримесечие на 2010 г. спрямо съответния период на 2009, става ясно от оповестения в петък отчет на компанията.
Най-лошото от кризата премина в много страни по света, а съкращаването на разходите е допринесло за подобряване на финансовите резултати, казват от групата, цитирани от АФП.
Продажбите за отчетния период са се повишили с 2,3% на годишна база до 15,5 млрд. евро. Нетната загуба възлиза на 16 млн. евро, което е шест пъти по-малко спрямо отрицателния резултат за първото тримесечие на 2009. Постигната е облагаема печалба от 4 млн. евро спрямо -117 млн. евро година по-рано.
За Metro, собственик на хипермаркетите Metro Cash & Carry, супермаркетите Real, веригите за електроуреди Saturn и Media Markt, както и на магазините Kaufhof, „най-лошото от кризата е отминало“ и „има светъл лъч на хоризонта“.
През януари-март компанията се е възползвала от позитивния ефект на валутните изменения в Източна Европа, пазар, на който групата има особено голямо присъствие и където валутните влияния бяха в отрицателна посока през миналата година.
За цялата 2010 г. Metro очаква ръстът на продажбите да е под 6% - средногодишният темп на растеж, заложен в средносрочната стратегия на групата.