С 8,3% са нараснали продажбите на френската група Danone за първото тримесечие на годишна база до близо 4 млрд. евро. Растежът се дължи на по-големия обем на продажбите (+10,8%), след като компанията понижи цените си, става ясно от съобщение на Danone.
Регистрираното покачване е за пето поредно тримесечие, отбелязва АФП, а спадът в цените на продукти на компанията възлиза на средно 3,8 на сто спрямо предходната година.
От групата казват, че основните им пазари остават стабилни въпреки кризата, като изключение се сочи само Западна Европа.
С основен принос за растежа са млечните продукти, които заемат и най-голям дял от продажбите. За тримесечието в този сегмент има ръст от 9,4% спрямо първите три месеца на 2009 до 2,3 млрд. евро.
По-скромен е ръстът в подразделението „Води“, където оборотът се увеличава само с 1%. При детските храни и хранителните добавки ръстовете са съответно 10,2 и 11,8 на сто.