Автомобилните компании Daimler AG и Renault-Nissan Alliance Auto се споразумяха за партньорство, чиято цел е да поделят разходите си за развойна дейност, двигатели и технологии за производството на малки автомобили.
Чрез партньорството помежду си те надяват да се преборят с конкуренцията на Volkswagen, която е най-голямата автомобилна компания в Европа, и Toyota, която е най-голямата автомобилна компания в света, предаде Bloomberg. Разговорите за сътрудничество в областта на малките и компактни автомобили между Daimler и Renault станаха известни в края на миналата година.
Обвързването между трите автомобилни гиганта предвижда Renault и Nissan да получат дял от по 1,55% в капитала на Daimler. В същото време Daimler ще получи 3,1% в Renault под формата на новоемитирани акции на френската компания и още 3,1% от капитала на Nissan.
Пазарната оценка на предоставените от Daimler акции е около 1,2 млрд. евро, на толкова се оценява и комбинираният дял на Renault и Nissan, който тя получава в замяна.
Комитетът, който ще надзирава партньорството им, ще се оглави от главния изпълнителен директор на Daimler Дитер Зетче и неговия колега Карлос Госн, който оглавява френската Renault и нейния 44-процентен дял в капитала на японската Nissan.
Компаниите се надяват чрез съвместната развойна дейност да увеличат приходите си с 4 млрд. евро през следващите пет години. По този начин марките на Daimler Mercedes и Smart ще се доближат по своите характеристики до малките автомобили на Renault и Nissan.
Сделката ще бъде най-голямата за сегашния главен изпълнителен директор на Daimler Дитер Зетче, след като неговият предшественик се опита да превърне компанията в глобален гигант на автомобилния пазар чрез поглъщания в САЩ и Азия.
Трите автомобилни компании ще разработят общи части и планове за ново поколение на Renault Twingo и Smart, които ще влязат в продажба през 2013 г. с бензинови и електрически двигатели. Сътрудничество в областта на двигателите и трансмисиите ще се разпростре до други модели през следващите години, като се предвижда Renault-Nissan да предоставя двигатели за бъдещите компактни модели на Mercedes, Smart и Twingo, а Daimler да разработи големи бензинови и дизелови двигатели за Nissan Infiniti.