General Motors Co. (GM) стана първата от големите автомобилни компании, които обявиха в четвъртък данни за своите продажби на американския пазар през март. Продажбите на групата са скочили с 20,6% спрямо същия месец на миналата година, съобщава MarketWatch.
Базираният в Детройт производител отчита 188 546 продадени автомобила и камиона през март в сравнение с 156 380 за март 2009.
Продажбите на марката Chevrolet са скочили с 41 на сто до 133 165 броя, тези на Cadillac – с 42%, на Buick – със 76%, а на GMC – с 45%.
Pontiac, Saab, Hummer и Saturn, за които бяха сключени споразумения за продажба или бяха затворени, са натежали над общия резултат със спад от 88,4 на сто в продажбите за месеца.
По-късно по време на американската борсова сесия в четвъртък, която е последната за тази седмица, Ford също обяви продажбите си за март. Те бележат растеж от 39,8% на годишна база до 183 783 автомобила.
Марката Volvo, за която беше съобщено, че ще бъде продадена на китайския гигант Geely, е единствената от портфолиото на Ford, която не може да се похвали с двуцифрен ръст.
Продажбите на Chrysler на американския пазар обаче падат с 8,3 на сто до 92 623 броя.
*Допълнено към 19:30