Френската група за автомобилни гуми Michelin обяви 70,6% спад в печалбата си за 2009 г. до 106 млн. евро и заяви, че започва 2010 г. „с голяма предпазливост“, предаде АФП.
Годишните продажби на компанията падат с 9,8 на сто спрямо 2008 и достигат 14,8 млрд. евро.
През настоящата година Michelin, подобно на много други световни компании, които отчетоха своите резултати в последните дни, планира да продължи със съкращаването на разходите. От компанията посочват още, че ще полагат и допълнителни усилия за иновации и „засилване на потенциала за развитие“ с „инвестиционни проект в развиващите се страни“.
Към края на 2009 г. задълженията на групата са намалени до 1,22 млрд. евро спрямо 3,05 млрд. преди година.
Числеността на персонала е понижена със 7 на сто през последните 12 месеца, като работещите в компанията в момента са малко над 109 хил. души.