Продажбите на нови коли в Европа са нараснали с 16% до 1,07 млн. през декември, но за цялата година намаляват с 1,6% до 14,5 млн., показва данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили, цитирани от ВВС.
В някои страни като Франция и Германия, където бяха създадени схеми за насърчаване на закупуването на нови автомобили, продажбите са отчели ръст и за цялата година.
Във Великобритания продажбите са намалели за цялата 2009 г. с 6,4%, а за декември са нараснали с 39%.
От асоциацията уточняват, че добрите данни за декември в голяма степен се дължат на сравнението с изключително лошите продажби в сектора в края на 2008 г.
Освен това от браншовата организация подчертават, че с отпадането на схемите за насърчаване на продажби на нови автомобили 2010 г. ще бъде изключително трудна за компаниите като Volkswagen, Renault и Fiat, които в най-голяма степен се облагодетелстваха от тях.
През декември от Volkswagen са продали с 2,2% повече нови коли, а PSA отчита 25,4% ръст. Продажбите на Ford Group са нараснали с 28,3%, а тези на GM са намалели със 7,4%.
В България продажбите на нови коли за цялата 2009 г. отчетоха спад от близо 54 на сто.