След катастрофалната за автомобилната индустрия 2009 г. производителите на автомобили работят все по-усилено, за да се включат навреме на пазара на превозни средства, които не отделят емисии, вредни за околната среда. Един от най-големите победители може да стане китайската автомобилна компания BYD Auto, която планира да започне продажбата на електромобили в САЩ до края на 2010 г.
Това ще превърне BYD Auto в първата компания, която продава в САЩ превозни средства, произведени в Китай, предаде New York Times. Нейните акции станаха едни от най-печелившите на азиатския пазар за 2009 г., след като прочутият инвеститор Уорън Бъфет придоби дял в компанията за 232 млн. долара (1,8 млрд. хонконгски долара). Основателят на BYD Auto пък се превърна в най-богатият човек в Китай.
За да навлезе на автомобилния пазар в САЩ BYD ще трябва да преодолее множество препятствия, в това число тестове за безопасност на автомобилите. Това не плаши ръководството на създадената преди седем години компания, което обича амбициозните цели. По време на автомобилно изложение в Детройт BYD съобщи, че възнамерява да стане най-голямата автомобилна компания до 2025 г.
Представителите на автомобилната индустрия от целия свят следят зорко какво се случва в Китай. Много производители на автомобили са преки конкуренти с китайските компании, но засега само в рамките на пазара в Китай. Той обаче расте изключително бързо, като изпревари този в САЩ и се превърна в най-големият автомобилен пазар на света през 2009 г. с продажби от 13,6 млн. превозни средства.
General Motors и Ford Motor си даваха сметка, че е въпрос на време, преди китайските им конкуренти да ги предизвикат директно на родния им пазар в САЩ. По-късно през тази година се очаква най-голямата китайска автомобилна компания – Geely, да финализира сделката за закупуване на Volvo от Ford. Hummer пък може да бъде продаден на китайски производител на промишлени съоръжения.
Ръководството на BYD съобщи, че иска първият автомобил, който продаде в САЩ, да бъде електрически. Превозното средство бе представено под името "e6", като разходите за производството му се оценяват на около 40 хил. долара.