Пазарът на нови автомобили, камиони и автобуси в Япония, е повишил рязко обема си в последния месец на 2009 г. спрямо декември 2008, показват цитирани от агенция Xinhua данни на Японската асоциация на автомобилните дистрибутори.
Продажбите на автомобили възлизат на 250 474 броя през декември 2009, сочи информацията на дистрибуторите. Растежът се дължи на въведените правителствени мерки за насърчаване на покупките на автомобили с нисък разход на гориво.
Toyota Motor Corp., без да се включва Lexus, е увеличила продажбите си на родния пазар с 52,4% до 115 467 броя. Ръст има и за Nissan, като той възлиза на 15,8 на сто до 31 202 коли.
Продажбите на Honda Motor са скочили със 79% на годишна база до 49 225.
От всички японски производители само Suzuki отстъпва от представянето си през същия месец на миналата година. Компанията отчита 18,7% спад на продажбите си до 3781 автомобила.
За цялата 2009 г. японският автомобилен пазар се е свил с 9,1% до 2,92 млн. превозни средства, което представлява шесто поредно годишно понижение.