Най-тежката част от кредитната криза вече е отминала, смятат от оператора на кредитни карти MasterCard. Икономическото възстановяване на САЩ обаче можело да остане по-слабо от очакванията, тъй като потребителите стават все по-пестеливи и ограничават покупките в опитите си да се справят с безработицата и икономическата несигурност.
„Най-лошото е зад нас“, уверен е ръководителят на звеното за основни операции на MasterCard в САЩ Тим Мърфи, цитиран от Market Watch. Според него обаче има засилване на тенденцията за промяна на потребителското поведение в страната към пестеливост.
„Все още е рано да се каже дали тези промени ще останат за постоянно“, смята Мърфи.
Потребителските разходи, като се изключат продажбите на автомобили и горива, са нараснали с 0,2 на сто на годишна база през ноември, показват изчисления на компанията. Това е трети пореден ръст, съобщават от MasterCard.
„Без оглед икономическите условия, ключовият момент е увеличеното използване на електронни разплащания“, посочва Мърфи.
Бизнес моделът на MasterCard, както и на основния конкурент Visa, позволява на компанията да остане защитена от евентуални непогасявания на задължения. Причината за това е, че двете компании служат като посредник на банките и извличат печалбите си чрез тях, а не чрез кредитиране на потребители.