Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard е претърпял спад в продажбите си от 6,3 на сто през първото тримесечие на фискалната си година. Основна роля за това според компанията е изиграло свиването на потреблението на вина и шампанско.
Продажбите на компанията възлизат на 1,646 млрд. евро, след като за същия период на миналата година те са били 1,76 млрд. евро. Резултатът е по-нисък и от предварителните очаквания на анализаторите, които прогнозираха продажби за 1,71 млрд. долара.
Органичният ръст на компанията бележи спад от 4 на сто. Този показател показва стойността на продажбите без да се вземат предвид резултати от извършени през периода сливания, поглъщания или придобивания. Заради негативни валутни ефекти пък е изгубен още 1% от стойността на продажбите, предава Market Watch.
Според Pernod Ricard, която е втората по големина компания в сектора за производство на спиртни напитки в Европа, високоалкохолните напитки се представят добре и отчитат спад от едва 2 на сто в органичните продажби. Проблемът обаче е в сегмента на вината и шампанското, където е отчетен спад от 13 на сто.
Доста добре са вървели продажбите на компанията на развиващите се пазари, като на тях е отчетен органичен ръст на продажбите от 16 на сто.
Днес акциите на Pernod Ricard поскъпват с 2,5 на сто до 57,41 евро за брой на борсата в Париж.