Най-големият френски автомобилопроизводител PSA Peugeot-Citroеn съобщи, че приходите на компанията са намалели със 7,7% през третото тримесечие, въпреки че броят на продадените автомобили е нараснал с 10% до 778 хил. Причината за това се крие в големите ценови отстъпки и спада на продажбите отвъд океана.
Приходите на Peugeot-Citroеn намаляват до 11,8 млрд. евро през третото тримесечие спрямо 12,8 млрд. евро за същия период на 2008 г. Продажбите в Европа и Китай нарастват, докато тези в Латинска Америка намаляват с 13% на годишна база, а в Русия се свиват наполовина.
Приходите от страните от Централна и Източна Европа спадат с близо 36% на годишна база. През първото тримесечие приходите на Peugeot-Citroеn се понижиха с 25%, след което записаха спад от 19% през второто. За трите месеца до края на септември обаче ръководството успява да намали запасите от непродадени автомобили с 31 хил. до 400 хил.
Икономистите очакваха приходите на компанията за третото тримесечие да възлязат на 12,6 млрд. евро.
Комбинираният пазарен дял на Peugeot и Citroen в Европа се повишава до 13,4% спрямо 12,9% за предходното тримесечие. Това се дължи на засиленото търсене на малки и икономични автомобили.
Книжата на базираната в Париж компания поевтиняха с 1,77 евро, или 7,3%, до 22,40 евро за акция след новината. Пазарната капитализация на Peugeot възлиза на 5,3 млрд. евро и се е повишила с над 90% от началото на тази година.
Ръководството на Peugeot-Citroеn не даде прогноза за печалбата за текущата или следващата фискална година и се въздържа от коментари за състоянието на автомобилния пазар. В края на юли от компанията заявиха, че очакват оперативна загуба в интервала между 1 и 2 млрд. евро за 2009 г.