Френската верига за продажби на дребно Carrefour отчете трето поредно тримесечие на спад в продажбите и обяви планове за изтегляне от руския пазар само година след стъпването си там, предава Bloomberg.
Приходите спадат с 2,9% през до 24,02 млрд. евро за трите месеца до края на септември.
В последно време френската верига се опитва да да спре спада на продажбите на родния пазар като намаля цените и увеличава рекламата. Миналата седмица компания отрече информацията, че планира да продаде бизнеса си в Латинска Америка и Азия, където ръстът в приходите поне частично компенсира спада в западна Европа.
Приходите във Франция се свиват с 3.4% до 10,4 млрд. евро. Продажбите в магазини, отворени повече от една година, са намалели с 8,0%.
В Латинска Америка продажбите са се увеличили с 5,0% през третата четвърт, в Азия приходите са намалели с 6,4%, докато продажбите в Източна Европа са се свили с 4,6%.
Компанията каза, че ще продаде бизнеса си в Русия, само няколко месеца след като отвори първият си магазин в страната. Решението е продиктувано от липсата на перспективи за задоволителен органичен ръст и възможности за придобивания в краткосрочен и средно-срочен план, които да позволят на Carrefour да заеме водеща позиция.
Carrefour отчете загуба от 58 млн. евро за първото полугодие на 2009 година.