IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Щатите в САЩ привличат бизнеса с взаимни "удари под кръста"

Страната се разцепи на 50 конкуриращи се единици, които с груби тактики се опитват да откраднат бизнес от своите съседи

15:55 | 05.10.09 г.
Автор - снимка
Създател
Щатите в САЩ привличат бизнеса с взаимни "удари под кръста"

Икономическата криза накара много от щатите в САЩ да прибегнат до груби тактики в стремежа си да откраднат бизнеса от своите съседи, пише BBC. В залога са включени много начинаещи компании, както и утвърдени международни корпорации, които плащат данъци и създават работни места.

Щатите в САЩ винаги са се конкурирали помежду си в привличането на нови компании чрез по-ниски данъци върху продажбите и печалбата. Икономическият застой обаче накара много от тях да предприемат агресивни мерки, за да убедят бизнеса да ги предпочете и да инвестира в тях.

Щатът Невада надмина всички по дързост със своята нова рекламна кампания за 1 млн. долара годишно, предаде BBC. В кампанията се осмива бюджетния дефицит на Калифорния на стойност 26 млрд. долара и се използва лозунга „Запазете бизнеса си в Калифорния и се сбогувайте с вашите активи“.

Рекламите на щата Невада сравняват законотворците в Калифорния с маймуни, а бюджетният дефицит на Калифорния е отъждествен с летящи прасета. Според местната власт в Невада рекламната кампания срещу Калифорния е много успешна и отговорът от страна на бизнеса е много силен.

Така с времето се стигна до яростна размяна на реплики между двата щата, като Калифорния стартира своя собствена мултимедийна кампания, в която се казва, че „каквото се случи във Вегас си остава във Вегас, но каквото се случи в Калифорния кара целия свят да се върти“.

Рекламната кампания на Калифорния включва световно известните калифорнийски марки като Gap, Apple, Disney, Levi's и Mattel. Тя не пропуска да уточни, че Калифорния е дом на 51 от компаниите в класацията Fortune 500, в сравнение с Невада, която приютява само две.

Рекламната кампания на Калифорния ще се излъчва по кабелните телевизии в двата щата през следващите шест месеца. Тя премина и в глобалната мрежа, след като калифорнийските власти създадоха група в социалната мрежа Facebook под името „Калифорния е златният щат“.

Според наблюдатели този ход е израз на новата тактика на щатите, които предпочитат да използват агресивни рекламни кампании за привличане на нов бизнес, вместо да чакат компаниите да забележат по-ниските им данъци, по-евтините офис пространства и по-гъвкавите регулации.

Битката за инвестиции не приключва с Калифорния и Невада. Властите в щата Индиана са поставили билбордове на границите с Илинойс, Охайо и Мичиган, чрез които приканват компаниите да заповядат в щата с по-ниски данъци и по-малки разходи за живеене и поддържане на бизнес.

Според управляващите в Индиана около една трета от новите работни места, открити на територията на щата през последните няколко месеца, са създадени от компании, които се местят, консолидират или съсредоточават своя бизнес в техния щат.

Силно негативната кампания на редица щати обаче може да отблъсне бизнеса, защото акцентира върху чуждите негативи, вместо да се изтъква силните страни на собствената марка. Един от малкото положителни играчи е щатът Ню Джърси.

Той често е наричан подигравателно „бедния квартал на Ню Йорк“, но въпреки това властите в Ню Джърси успяха да превърнат по-ниските разходи за живот и създаване на бизнес в свой актив на фона на високите данъци и наеми в съседния щат Ню Йорк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:25 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още