Френската верига за продажби на дребно Carrefour отчете загуба от 58 млн. евро за първото полугодие на 2009 година. Главна роля за това е изиграло оттеглянето на потребителите от пазара и свиването на техните покупки заради икономическата криза в Европа.
За отрицателния резултат допринася и обезценката на активи, свързани с дела на на Carrefour в италианската верига Finiper, предава Market Watch.
През първото полугодие на миналата година Carrefour успя да постигне значително по-добри резултати, реализирайки печалба от 744 млн. евро.
Реализираните продажби на веригата за полугодието спадат с 1,6 на сто на годишна база до 41,28 млн. евро. Във Франция продажбите са се свили с 3,6 на сто, докато в Европа като цяло се наблюдава понижение от 5,4 на сто.
Ръст в продажбите на веригата се наблюдава в Латинска Америка, където, воден от силното представяне в Бразилия, той възлиза на 8,1 на сто. В Китай увеличението е 6,4 на сто, а в Азия като цяло – 14,8 на сто.
След отчета на компанията нейните акции поскъпват с 4,6 на сто до 33,08 евро за акция.