IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нискотарифните превозвачи процъфтяват на фона на икономическата криза

След края на рецесията на традиционните авиокомпании ще им бъде много трудно да си върнат позициите

09:29 | 07.08.09 г.
Автор - снимка
Създател
Нискотарифните превозвачи процъфтяват на фона на икономическата криза

Нискотарифните авиолинии се оказаха печелившият сегмент в световната рецесия. Докато все повече внимават за разходите си и търсят по-евтини възможности за пътуване, азиатският еквивалент на Ryanair – AirAsia - и други нискотарифни авиокомпании увеличават броя на дестинациите си и купуват нови самолети, за да завземат по-голямо парче от пазара на авиоуслуги за сметка на по-реномираните си конкуренти, коментира AP.

Водещи авиокомпании като British Airways и хонконгската Cathay Pacific Airways отчитат загуби за първи път от десетилетия въпреки съкращаването на разходите и полетите в опит да се преборят със спада, отчитан при луксозните въздушни пътувания.

Големите превозвачи, които някога напълно владееха небето, се надяват да възвърнат благосъстоянието си, когато икономиката се възстанови. Те обаче може би ще установят, че е трудно да се върнат към нивата на растеж, отчитани преди кризата.

„Нискотарифните авиокомпании ще заемат толкова стабилни позиции на летищата и в сектора на корпоративните пътувания, че ще бъде трудно големите да си върнат позициите“, когато икономиката се възстанови, отбелязва експерт, цитиран от агенцията.

Големите компании, които предлагат пълна гама от услуги, бяха засегнати най-тежко, когато икономическата криза удари авиацията и полетите в първа класа. Първокласните пътувания заемат малък дял от местата в самолетите, но носят близо 40 на сто от приходите на компаниите.

Малките компании, предлагащи само основните услуги, устояват на рецесията по-добре, използвайки модела на евтини услуги, който разчита на големия брой пътници и намаляване на разходите чрез мерки като поемане на най-евтините слотове за приземяване на летищата и превръщане на досега обичайните услуги като храна на борда и чекиране на багаж в екстри, които носят печалба.

У нас по преценка на Летище София най-големите нискотарифни превозвачи са Wizz Air и Easy Jet, като аеропортът разчита в голяма степен на тях за привличането на нови пътници. Очаква са за тази година делът на нискотарифните превозвачи да надмине 20%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:43 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още