IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на хибриди понижават загубата на Toyota

Загубата на японския автомобилен гигант възлиза на 77,82 млрд. японски йени за периода от април до юни

14:49 | 04.08.09 г.
Автор - снимка
Създател
Продажбите на хибриди понижават загубата на Toyota

Поредното доказателство, че икономическата криза не подминава и най-големите световни компании, са финансовите резултати на Toyota за тримесечието до края на юни. Японският автомобилен гигант отново отчита загуба, която обаче е по-малка спрямо тази за първите три месеца, главно поради продажбите на хибридни автомобили.

Загубата на Toyota възлиза на 77,82 млрд. японски йени за периода от април до юни спрямо нетна печалба от 353,66 млрд. йени за същото тримесечие на 2008 г. Икономистите очакваха много по-голяма загуба от 210,4 млрд. йени, след като през първото тримесечие автомобилопроизводителят отчете масивна загуба от 765,8 млрд. йени.

Продължителният застой в търсенето на ключови пазари и поскъпването на йената през последната година продължават да неутрализират усилията на ръководството за оптимизиране на разходите, както и възстановяването на продажбите в Китай през последното тримесечие.

Все пак най-големият производител на автомобили в света вече очаква по-малка загуба за текущата фискална година, завършваща на 31 март 2010 г., и ще ускори мерките за съкращаване на разходите. Бумът в продажбите на новия модел на бензиново-електрическия хибрид Toyota Prius също помагат на компанията да повиши ефективността на своите фабрики.

Оглавена от Акио Тойода, член на фамилията, която основава компанията преди повече от век, компанията вече очаква загуба от 450 млрд. йени (4,7 млрд. долара) за цялата финансова година, предаде Wall Street Journal.

Това ще бъде втората поредна година, в рамките на която Toyota отчита отрицателен годишен финансов резултат, след като за фискалната 2008 г. тя загуби 436,9 млрд. йени. Това бе първата годишна загуба на компанията за последните 59 години.

За първото полугодие Toyota успява да запази позицията си на лидер по продажбата на моторни превозни средства в света. В рамките на второто тримесечие обаче следващата по продажби компания General Motors успява да продаде повече автомобили от японския си конкурент.

Благодарение на данъчните облекчения и субсидиите от японското правителство, Toyota очаква глобалните й продажби за тази фискална година да се увеличат до 6,6 млн. превозни средства. Най-значителен се очаква да бъде ръстът на продажбите на вътрешния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:37 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още