Приходите на компанията Euro Disney, оперираща развлекателни паркове, са се понижили с 6,9% за третото фискално тримесечие (април-юни) до 307,7 млн. евро. Причина за спада са по-малкото разходи, извършвани средно от посетител, както и намалялата заетост в хотелите на групата.
За деветте месеца на финансовата 2008/2009 година приходите падат със 7,1 на сто до 866,5 млн. евро.
Развлекателните паркове са увеличили общия брой на посетителите си, като това се дължи на повечето френски и белгийски туристи. Харчените от тях средства за развлечения обаче са по-малко от парите, давани за тази цел от испанци и британци, чийто брой съответно намалява.
Приходите на хотелите на компанията са намалели с 8% за тримесечието на годишна база, достигайки 341,4 млн. евро, като заетостта в тях е паднала с 3,8 пункта, а средните приходи от стая са се понижили с 4%.
„Още от първите знаци за икономическо забавяне започнахме да предлагаме таргетирани промоционални оферти, на които съседните ни пазари отговориха особено добре“, коментира Филип Га, президент на френската Euro Disney, цитиран в съобщение на компанията.
„Това решение ни позволи да продължим да увеличаваме посещенията на Disneyland в Париж, но офертите повлияха негативно на средните разходи, правени от един посетител“, допълва той.
По думите му тази година Euro Disney е ограничила инвестициите си, но се подготвя за нови от догодина.