Немският автомобилен гигант Daimler AG, който е собственик и производител на колите с марка Mercedes, отчита загуба за трето поредно тримесечие. Въпреки това обаче ръководителите на компанията очакват ситуацията да се стабилизира и оперативната печалба да се подобри до края на годината.
За второто тримесечие на тази година Daimler отчита загуба от 1,06 млрд. евро, което е далеч от постигнатата печалба от 1,4 млрд. евро за същото тримесечие на миналата година, показва отчетът на дружеството. Приходите пък падат с 25 на сто до 19,6 млрд. евро.
Сериозен проблем пред Daimler е свиването на пазарния дял в Европа на основната марка на концерна – Mercedes-Benz, който се смъква от 4,5 на сто през първата половина на миналата 4,1 на сто през тази година.
От компанията отчитат и известни положителни сигнали пред бъдещето на компанията за луксозни коли – спадът в нейната оперативна печалба се забавя, което значи, че производството става по-ефективно. Освен това пазарните анализатори очакваха Daimler да обяви по-голяма загуба в размер на 1,14 млрд. евро.
Прогнозите на шефовете на дружеството сочат, че през втората половина на годината поделението Mercedes-Benz отново ще започне да работи на печалба. Причината за това е силният интерес към новата версия на луксозната Е-класа, както и на двуместните автомобили от марката Smart, съобщава Bloomberg.