Британската банка HSBC ще трябва да плати глоба от 3 млн. лири заради загуба на лични данни на свои клиенти, съобщи финансовият регулатор на Острова.
Банката е санкционирана, тъй като не е предложила адекватна защита на клиентските данни и част от конфиденциалната информация е била открадната или изгубена, предава BBC.
Според регулаторните органи три от дъщерните дружества на банката са виновни за наказанието. Това са HSBC Life UK, HSBC Actuaries and Consultants и HSBC Insurance Brokers. Всички те са се отнесли нехайно с личните данни на свои клиенти, които е възможно и да са попаднали в ръцете на престъпници, допълва ВВС.
Според разследването голямо количество незащитени клиентски данни са били разпратени по пощата или чрез куриер до трети лица. Конфиденциална информация е била открита без надзор върху бюра и рафтове със свободен достъп или в незаключени кабинети.
Освен всичко това се оказало, че персоналът не е получил достатъчно обучение за това как да управлява рискове като например кражба на самоличност.
Санкциите идват основно заради два случая – при единия през 2007 г. HSBC Actuaries са изгубили дискета с лична информация за 1917 души, а при другия през 2008 г. от HSBC Life са изгубили диск с данните на 180 хил. застраховани.