Армии от нови представители на компаниите за директна дистрибуция Avon, Mary Kay и Tupper-ware напредват към всекидневните на домакините в САЩ, като редиците им се попълват от хора с професия, които сега са принудени да се хванат на втора работа, пише АР.
Беки Александър, мениджър продажби в Avon Products Inc., получава всяка седмица обаждания от съкратени банкери, както и от хора с доходоносна работа, които обаче са притеснени за бъдещето си. Всички те са съгласни да организират партита за представяне на продуктите и всичко останало, което е необходимо, за да реализират продажба.
„Нуждая се от пари – това чувам от ноември“, казва Александър.
Съкращенията на работна ръка, намаляването на бонусите и на работните часове са накарали повече хора от всякога да станат директни дистрибутори.
По време на рецесията през 1990-1991 г. броят на представителите на компаниите за директни продажби в САЩ е нараснал с 8 на сто до 5,1 млн. При рецесията през 2001 г. пък техният брой се увеличава до 12,2 млн.
Данни за 2008 г. все още няма, но през 2007 г. се смята, че 15 млн. души в страната са включени в сектора. Около 58 на сто от тях стават представители като втора работа, според браншовата организация Direct Selling Association.
По думите на Ронда Шастийн, главен директор маркетинг за директния дистрибутор на козметика Mary Kay, трафикът към сайта на компанията е нараснал над два пъти през март, когато фирмата е стартирала телевизионна рекламна кампания за набиране на нови представители. За периода януари-март дистрибуторите на компанията са нараснали с 22 на сто на годишна база.
От базираната във Флорида Tupperware Brands пък заявяват, че в глобален мащаб печелят повече и имат повече представителите.
Представителите печелят комисиона от между 25 и 50 на сто от продажбите, както и различни подаръци, като бижута, чанти, обзавеждане или ваканция. Те имат обаче и разходи. Около 10 долара например струва стартовия комплект продукти и брошури на Avon, а някои от компаниите изискват от представителите си да купуват продуктите по цени на едро и после да ги препродават на цена на дребно. Консултантите на Mary Kay купуват спирала за мигли за 7,5 долара, а компанията им препоръчва да я продават на двойна цена.
Компаниите, които членуват в Direct Selling Association, трябва да имат програми за изкупуване, като възстановяват поне 90 на сто от разходите на представителите, които не могат да продадат продуктите.