IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Икономическата криза стопи две трети от печалбата на Tiffany

Нетната печалба на производителя на бижута и луксозни изделия намалява с 65% до 24,3 млн. долара за тримесечието до 30 април

15:40 | 29.05.09 г.
Автор - снимка
Създател
Икономическата криза стопи две трети от печалбата на Tiffany

Производителят на бижута Tiffany отчете силен спад на печалбата за тримесечието до 30 април, след като икономическата криза принуди потребителите да ограничават своите разходи за луксозни изделия.

Нетната печалба на американската компания намалява с 65% до 24,3 млн. долара, или 20 цента на акция, в сравнение с 64,4 млн. долара, или 50 цента на акция, преди една година.

Приходите се понижават с 22% на годишна база до 523,1 млн. долара. Поскъпването на щатската валута през последната година допринася за 4 процентни пункта от спада на приходите от продажби, предава Wall Street Journal.

Пазарните очаквания бяха за печалба на акция от 20 цента и малко по-големи приходи в размер на 533 млн. долара. Брутният марж на печалбата намалява до 55,6%, главно поради нарастването на себестойността на стоките.

Продажбите в САЩ намаляват с 34% на годишна база. Най-силен спад отчитат продажбите на най-луксозни стоки с цена над 50 хил. долара. Приходите от Европа се понижават с 8% на годишна база, но ако се изключи ефектът от поскъпването на щатската валута, те отчитат ръст от 18%.

Главният изпълнителен директор на компанията Майкъл Ковалски заяви, че темпът на спад на продажбите започва да се забавя. Той потвърди предишните прогнози за резултатите от дейността на компанията до края на тази фискална година.

Другите вериги за продажба на луксозни стоки добавиха по-евтини и лесни за продаване продукти в своите каталози, за да подобрят приходите си. За разлика от тях, Tiffany отказва да премина към по-нискокачествени продукти.

По-рано през месеца Tiffany закупи фалиралата компания за производство на дизайнерски ръчни чанти Lambertson Truex. Главните конкуренти на групата – LVMH и Hermes International, успяха да компенсират спада в сегмента на луксозните стоки именно с помощта на дизайнерски марки ръчни чанти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:28 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още