IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

„Най-доброто пътешествие в света“, или как се поощрява туризма

Тайван тръгна по пътя на Австралия с маркетингова кампания за привличане на туристи

16:39 | 27.05.09 г.
„Най-доброто пътешествие в света“, или как се поощрява туризма

Въпросът как да се привлекат повече чуждестранни туристи в условията на глобално икономическо забавяне определено стои напред в дневния ред на много страни, традиционно известни като курортни дестинации. 

Така Тайван обяви конкурс за „най-доброто пътешествие в света“ - маркетингова тактика в подкрепа на туризма, която залага на модела на световния успех на австралийската кампания „най-добрата работа в света“.

Тайван планира да избере 50 туристически групи, които да опишат четиридневното си пътуване до азиатския остров, след което ще даде 1 млн. тайвански долара (30 700 щатски долара) на авторите на най-добрия онлайн пътепис, съобщиха от местното бюро по туризма.

„Колкото и да е малък, Тайван е съкровище от изумителни природни красоти и интересна местна култура, които предлагат безкрайни възможности за пътешествениците“, пише в сайта на конкурса (www.taiwanbesttrip.net).

„Каним опитни пътешественици от цял свят да изпратят своите предложения за икономични, но творчески маршрути за пътешествие в Тайван, да споделят личните си истории от пътуването в аудио/видео блог постинги и да дадат възможност на хората от цял свят да видят острова през техните очи“, пише още на сайта.

Този месец туристическия борд на австралийския щат Куинсланд избра британец, който се занимава с доброволчески дейности, за т. нар. „най-добрата работа в света“ - да се грижи за остров на Големия бариерен риф.

Маркетинговата им кампания демонстрира силата на социалните медии. Кампанията привлече почти 34 700 видео заявки за участие от близо 200 страни, надминавайки всички очаквания.

„Нашето заглавие прилича на тяхното, но форматът не е същият и крайният резултат не е същият“, казва Чън Ин-хуей от тайванското туристическо бюро, цитирана от Ройтерс. „Мислим, че международната реакция трябва да е добра“

Макар и да звучи подобно на австралийската кампания, тайванската работи по различен начин.

До 10 юли трябва да бъда избрани 50 групи на базата на предлаганите от тях маршрути, като всяка от тях ще получи по 28 хил. тайвански долара (860 щатски), които да похарчи за четири дни, след което трябва да напишат разказ за своето пътуване до края на август на английски, китайски или японски. Групата, която спечели голямата награда (1 млн. тайвански долара), ще трябва да похарчи парите в рамките на един месец и само в Тайван.

През април тайванският кабинет одобри отпускането на 30 млрд. тайвански долара за реклама на туризма, като целта е през 2012 г. да се генерират 550 млрд. свързани приходи. Тайван привлича много туристи от източна Азия, но пътниците от други части на света често пропускат острова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:12 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още